خبرگزاری کار ایران

افزایش شمار خانه های هلال به ۱۹۰ باب در استنا زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۳۷۸

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، گفت: با افتتاح چهار خانه هلال در هفته هلال احمر شمار این خانه ها در سطح استان به ۱۹۰ باب افزایش یافت.

به گزارش ایلنا از زنجان، سید قاسم موسوی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در حاشیه افتتاح خانه هلال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان، گفت: توسعه خانه‌های هلال و ارتقای آموزش‌های همگانی امداد یکی از اولویت های اصلی رییس جمعیت هلال‌احمر کشور است که انتظار داریم با راه اندازی و توسعه آن در سطح استان زنجان افزایش تاب آوری عمومی جوامع محلی و گسترش مسئولیت پذیری اجتماعی محقق شود.

 موسوی، ادامه داد: هدف از راه اندازی این خانه ها، ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه در برابر سوانح و فعالیت های بشر دوستانه، افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح، کاهش آسیب پذیری در برابر سوانح با رویکرد توسعه ظرفیت های داوطلبانه در جوامع محلی است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:  ارتباط کاری که بین کمیته امداد و هلال احمر وجود دارد با خدماتی که ارائه می دهند در تلاش برای تحقق اهداف این 2 نهاد مردمی است و امید داریم این تلاش ها وخدمات موجب کاهش آسیب پذیری جامعه شود.

موسوی اظهارداشت: موضوع آسیب پذیری در جامعه کم نیست چرا که آسیب پذیری در برابر حوادث و بلایا، بیماری کرونا و سایر بیماری ها متاسفانه با شرایط پایین اقتصادی ارتباط دارد.

وی خاطرنشان کرد: خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) برای جامعه هدف کمک قابل توجهی دارد اما این شرایط پایین اقتصادی برای برخی از خانواده ها موجب آسیب پذیری در برابر حوادث و سوانح شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه انتظار از خانه هلال کمیته امداد امام خمینی(ره) بیشتر از سایر خانه هاست، اظهارداشت: علاوه بر اینکه برای آموزش کارکنان این نهاد در سطح استان در برنامه وجود دارد و در گذشته نیز این مهم محقق شده است با سازماندهی و استمرار بیشتر آموزش برای آنها بویژه خانواده های تحت کمیته امداد انجام شود.

موسوی یادآوری کرد: برخی از خانواده ها نمی توانند از فضای دیگر برای بهره مندی از آموزش های هلال احمر بنابراین از ظرفیت خانه هلال برای ارائه آموزش استفاده می شود.

وی افزود: با برنامه ریزی واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر استان و شهرستان زنجان مربیان آموزشی این مجموعه در مکان هایی که کمیته امداد تعیین می کند به طور مستمر حاضر ونحوه کمک های اولیه، آموزش همگانی، آمادگی در برابر مخاطرات اعم از سیل، زلزله و بیماری ها برای این خانواده ها و سایر افراد تحت پوشش کمیته امداد ارائه می دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این آموزش ها در شرایط کرونایی موجود علاقمندان می توانند با استفاده از فضای مجازی از این آموزش ها بهره مند شوند و پس از ریشه کنی این بیماری نیز کلاس ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان نیز در ادامه افزود: وجه مشترک حوزه کاری این نهاد و جمعیت هلال احمر بسیار بالاست و در برخی از حوزه ها از جمله حمایتی، فرهنگی و مشارکتی این وجه بسیار بالاست.

هدایت صفری اظهارداشت: در حوزه مدیریت بحران در مناطق محروم،  در بخش فرهنگی طرح" یاس" و برنامه مشارکت های مردمی در ماه مبارک رمضان  با هلال احمر تعامل داریم و کمیته امداد استان آمادگی کامل دارد که تعامل اثر بخشی نسبت به گذشته با هلال احمر داشته باشد.

در پایان افتتاح خانه هلال، لباس هلال احمر به مسئول این خانه در کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان اهدا شد.

همزمان با هفته هلال احمر خانه هلال کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ایجرود، مسجد صاحب الزمان(عج) شهر ابهر، خانه هلال روستای کرسف شهرستان خدابنده و خانه هلال کمیته امداد امام خمینی در مرکز استان راه اندازی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز