خبرگزاری کار ایران

همزمان با برگزاری کنفرانس بین المللی معدن، مواد و محیط زیست در دانشگاه زنجان؛

تفاهم نامه همکاری اتاق زنجان با تجار روسی منقعد شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۵۰

همزمان با برگزاری کنفرانس بین المللی معدن، مواد و محیط زیست در دانشگاه زنجان تفاهم نامه همکاری اتاق زنجان با تجار روسی منعقد شد.

ایلنا: همزمان با برگزاری کنفرانس بین المللی معدن، مواد و محیط زیست در دانشگاه زنجان تفاهم نامه همکاری اتاق زنجان با تجار روسی منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، در این مراسم، سعید عباسی، معاون برنامه ریزی استانداری برگزاری این سمینار بین المللی در زنجان را به عنوان یکی از محرک‌های رشد و بالندگی بخش معدن استان دانست و گفت: با برگزاری این سیمنار هر دو سال یکبار می‌توان امیدوار بود بخش معدن استان بیش از پیش به رشد و توسعه مطلوب دست یابد.

عباسی با اشاره به تنوع معادن استان زنجان ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک مواد معدنی استان بدون فرآوری و ایجاد ارزش افزوده از استان خارج نشود و ثروت ایجاد شده از این بخش در اختیار مردم استان قرار گیرد.

غلامحسین جمیلی رئیس اتاق زنجان نیز برگزاری چنین نشست‌هایی را زمینه ساز ورود دانشگاهیان به مقوله صنعت دانست و گفت: تبادل اطلاعات فعالان بخش صنعت و معدن با دانشگاهیان داخلی و خارجی می‌تواند به رشد و بالندگی صنایع معدنی استان منجر شود.

ضرغام عضو هیات نمایندگان اتاق زنجان و رئیس پانل تخصصی صادرات و واردات دانش فنی نیز ضمن ارائه گزارش مبسوطی از این نشست از فعالیت‌های نظام مهندسی معدن و سازمان مدیریت صنعتی استان به واسطه فعالیتهای بی‌وقفه‌شان تقدیر کرد.

می‌انجی دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق و رئیس پانل تخصصی سرمایه گذاری در طرحهای معدنی نیز گزارش مبسوطی در خصوص پانل سرمایه گذاری ارائه کرد.

به گفته وی صنعتگران و فعالین بخش معدن در شرایط فعلی خواستار حمایتهای ویژه از این بخش می‌باشند تشکیل شعبه ویژه حمایت از تولید در دادگستری، ایجاد امنیت کاری برای معدنکاران، فعال‌تر شدن کارگروه حمایت از تولید و نهایتاً ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری از مرحله اکتشاف فراوری و تولید محصول نهائی و رایزنیهای واقعی جهت جذب سرمایه گذار از نکات مهمی بود که میانجی به آن اشاره کرد.

اکبری نماینده شرکت پتروتیما انرژی نیز در این مراسم سطح علمی سمینار را خوب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر مقوله معدن در ایران به لحاظ پائین بودن هزینه و دستمزد مقرون به صرفه است اما باید با تعامل با کشورهای مختلف دانش فنی روز را وارد صنعت کنیم.

وی برگزاری این کنفرانس را زمینه ساز نزدیکی صنعت و دانشگاه دانست و ابراز امیدواری کرد برگزاری این سمینار‌ها بتواند موجبات انتقال دانش و تکنولوژی روز را فراهم سازد.

در پایان این پانل ضمن جمع بندی مباحثمطروحه ضمن قرائت بخش هائی از تفاهم نامه تنظیم شده توسط اتاق بازرگانی، این تفاهم نامه در اختیار تجار روسی به سرپرستی دکتر صدر قرار گرفت تا پس از بررسی جوانب تفاهم نامه و اعمال نقطه نظرات این هیات تفاهم نامه امضاء و زمینه‌های اجرای آن فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز