خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش و پرورش استان خبرداد:

آغاز سال تحصیلی جدید با بیش از ۱۷۰ هزار دانش آموز در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۵۷

رئیس سازمان آموزش و پرورش استان زنجان گفت: پیش بینی می شود امسال ۱۷۷ هزار و ۷۹۸ دانش آموز در استان زنجان سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

ایلنا: رئیس سازمان آموزش و پرورش استان زنجان گفت: برای جلوگیری از بیسوادی ثبت نام دانش آموزان در مدارس، بدون شناسنامه انجام می‌شود، ولی برای ارائه کارنامه وجود کارت شناسایی الزامی‌ست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، امیر نظری رئیس سازمان آموزش و پرورش استان زنجان امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش تعداد دانش آموزان استان را ۱۷۷ هزار و ۷۵ دانش‌آموز در استان اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود سال آینده تعداد دانش‌آموزان به ۱۷۷ هزار و ۷۹۸ نفر برسد.

به گفته نظری، تعداد دانش‌آمزان کودکستان امسال ۸ هزار و ۸۶۴ نفر، مقطع ابتدایی ۸۸ هزار نفر و مقطع متوسطه ۵۹ هزار و ۸۷۶ نفر هستند.

این مقام مسئول از اجرای طرح ۶-۳ - ۳ در استان زنجان خبر داد و یادآور شد: در طول ۱۶ سال گذشته با کاهش آمار دانش آموزان روبه رو بودیم که از ۲۸۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی ۷۷-۷۸ به ۱۷۰ هزار دانش آموز رسیده است.

به گفته نظری بر طبق آمار موجود ۷/۹۳ درصد مدارس دوره ابتدایی، ۴/۹۱ درصد مدارس متوسطه دور اول، ۳/۹۵ درصد مدارس متوسطه نظری ۱۰۰ درصد مدارس متوسطه فنی و حرفه‌ای تک شیفته هستند لذا ۹۴ درصد مدارس استان تک شیفته هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: برخی مدارس در دست ساخت در طول سال تحصیلی افتتاح خواهند شد که با هر افتتاح تعداد مدارس تک شیفت کاسته می‌شود، بنابراین پیش‌بینی شده است که تا پایان سال تحصیلی تعداد مدارس تک شیفت به ۹۶ درصد برسد.

نظری ادامه داد: این مدارس نیمه تمام شامل ۱۱۸ کلاس با استفاده از منابع استانی و ۳۵۱ مدرسه کلاس از منابع ملی است همچنین در ۷ منطقه آموزش و پرورش مانند ایجرود، ماهنشان و سلطانیه مدارس بصورت ۱۰۰ درصد تک شیفته هستند.

وی یادآور شد: میزان تراکم دانش‌آموز در کلاس‌های دوره ابتدایی ۶/۲۱نفر، در دوره متوسطه دور اول ۸/۲۱ نفر، متوسطه نظری ۶/۲۵ نفر و متوسطه فنی ۸/۲۰ نفر است که میزان تراکم در دوره متوسطه نظری به دلیل وجود این مدارس در مناطق شهری و حضور دانش آموزان روستایی در مدارس شبانه روزی مناطق شهری بالا است.

نظری ادامه داد: همچنین براساس آمار موجود در پایگاه سناد بالا‌ترین تعداد دانش آموز در مدارس استان ۶۶۵ نفر دانش آموز در مدرسه مهر دانش در ناحیه ۲ است و همچنین مدرسه شهید محمد منتظری در روستای گلابلو انگوران کوچک‌ترین مدرسه استان با یک نفر دانش آموز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اعلام کرد: امسال ۱۶ هزار و ۷۴۶ نفر در جشن شکوفه‌ها شرکت دارند که سال گذشته این تعداد در حدود ۱۵ هزار نفر بود که نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان‌کرد: همچنین برای جلوگیری از بیسوادی ثبت نام دانش آموزان در مدارس، بدون شناسنامه انجام می‌شود ولی برای ارائه کارنامه وجود کارت شناسایی الزامی است.

نظری افزود: سال گذشته بر برگزاری نماز جماعت در ۷۰۰ مدرسه هدف گذاری شده بود که در ۷۵۰ مدرسه نماز جماعت برگزار شد که در ۳۵۰ مدرسه استان نماز جماعت با حضور روحانیون بود و امیدواریم که امسال بتوانیم این تعداد را افزایش داده و تمام نماز جماعت‌ها با حضور روحانی برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز