خبرگزاری کار ایران

امروز در دانشگاه زنجان؛

کنفرانس بین‌المللی مهندسی معدن، فرآوری، متالورژی و محیط زیست آغاز به کارکرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۳۴

نخستین کنفرانس بین المللی مهندسی معدن، فرآوری، متالوژی و محیط زیست با حضور فعالان اقتصادی و علمی این عرصه در دانشگاه زنجان آغاز به کار کرد.

ایلنا: دبیر علمی نخستین کنفرانس بین المللی مهندسی معدن، فرآوری، متالورژی و محیط زیست امروز در حاشیه برگزاری این کنفرانس به خبرنگار ایلنا در زنجان گفت: این کنفرانس کار خود را از ۲۵ شهریور با ارائه ۸۰ مقاله شفاهی و ۱۳۴ پوس‌تر در دانشگاه زنجان آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، رامین دوست محمدی، دبیر علمی نخستین کنفرانس بین المللی مهندسی معدن، فرآوری، متالورژی و محیط زیست گفت: ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده که از این تعداد حدود ۳۰۰ مقاله به زبان فارسی، ۲۰ مقاله به زبان انگلیسی و ۵۰ مقاله به زبان روسی ازکشورهای مستقل مشترک المنافع اعم از قرقیزستان، ازبکستان و روسیه دریافت شده است.

دبیر علمی نخستین کنفرانس بین المللی مهندسی معدن، فرآوری، متالورژی و محیط زیست با اشاره به برگزاری این کنفرانس بین المللی در دانشگاه زنجان: از ۸۰ مقاله‌ای که به صورت شفاهی ارائه خواهد شد، ۵۵ سخنرانی توسط پژوهشگران ایرانی و ۲۵ پژوهش از سوی مهمانان خارجی ارائه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ۶۷ داور عضو هیات علمی دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی کشورهای روسیه، ازبکستان، قزاقستان، آلمان، بنین در این کنفرانس همکاری دارند.

دوست محمدی با بیان اینکه آغاز بکار این کنفرانس در دانشگاه زنجان بسیار مطلوب خواهد بود ادامه داد: برگزاری این کنفرانس در پی توافق با دانشگاه ملل روسیه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های مسکو و چهارمین دانشگاه بزرگ روسیه در حوزه مهندسی عملیاتی شد.

به گفته دبیر علمی نخستین کنفرانس بین المللی مهندسی معدن، فرآوری، متالورژی و محیط زیست محورهای کنفرانس مشتمل بر مهندسی معدن، اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی، مهندسی متالوژی به ویژه درحوزه استخراج و تولید فلزات و حوزه‌های زیست محیطی معدن خواهد بود.

دوست محمدی با اشاره به مواد معدنی و پتانسیل‌های موجود در استان زنجان گفت: محورهای کنفرانس علمی و کاربردی بوده و علاوه بر مباحثعلمی به بحث‌های اقتصادی نیز پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه صنعت معدنی می‌تواند محرک توسعه پایدار باشد، افزود: وضعیت ایران از نظر ذخایر معدنی چشمگیر و شرایط استان زنجان از نظر تنوع ماده معدنی بی‌نظیر است بنابراین توسعه بخش معدن توسعه پایدار، توزیع مناسب ثروت و اشتغالزایی را در پی دارد.

عضو هیات علمی دانشکده معدن دانشگاه زنجان در ادامه تصریح کرد: در بحثعلمی و فنی کنفرانس، زمین‌شناسی و اکتشاف معدن شامل ژئوفیزیک، ژئوشیمی، استخراج شامل حفاری، حمل و نقل، طراحی معدن روباز و زیرزمینی، حوزه فرآوری مواد معدنی و متالورژی مطرح خواهد شد.

دوست محمدی افزود: اکتشاف نفت و گاز و بررسی ملاحظات زیست محیطی معادن و تمامی صنایع مرتبط با معدن نیز در این کنفرانس جای دارد.

دبیرعلمی نخستین کنفرانس بین المللی مهندسی معدن، فرآوری، متالورژی و محیط زیست در پایان گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه تخصصی در این کنفرانس به تبادل اطلاعات فعالان صنعت معدن که یکی از نیازهای اساسی برای رشد و توسعه این حوزه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز