خبرگزاری کار ایران

عضو شورای سیاستگذاری دومین آیین پاسداشت روز جهانی عکاسی در زنجان تاکید کرد:

در صدد برای ثبت روز جهانی عکاسی ایران در تقویم کشور هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۲۱

عضو شورای سیاستگذاری دومین آیین پاسداشت روز جهانی عکاسی در زنجان با اشاره به موفقیت هنرمندان عکاس استان زنجان گفت: در سال های اخیر شاهد تحولات عکاسان استان در سطح ملی و بین المللی بودیم

ایلنا: عضو شورای سیاستگذاری دومین آیین پاسداشت روز جهانی عکاسی در زنجان گفت: هنر عکاسی، هنر بی‌واسطه و هنر هزاره سوم محسوب می‌شود.

حمیدرضا بازرگانی، عضو شورای سیاستگذاری دومین آیین پاسداشت روز جهانی عکاسی در زنجان، در حاشیه مراسم دومین آیین پاسداشت روز جهانی عکاسی در زنجان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در زنجان گفت: هنرمندان در این زمینه بار‌ها توانایی‌های خود را در سطح ملی و بین المللی ثابت کردند و حالا نوبت مسئولان در این زمینه است که دست آن‌ها را بگیرند تا شاهد موفقیت‌های آن‌ها باشیم.

طراح و ایده‌پرداز دومین آیین پاسداشت روز جهانی عکاسی در زنجان، برگزاری این مراسم را حول سه محور اساسی عنوان کرد و گفت: تاریخ آیین پاسداشت روز جهانی عکاسی در زنجان در سال گذشته باید با تدابیر اتخاذی در گاهشمار کشور ثبت شود.

وی افزود: هنر عکاسی نیازمند حمایت برخی مسئولان استانی است تا از توانایی‌های عکاسان وهنرمندان به نحو مطلوب استفاده شود.

بازرگانی با بیان اینکه هنرمندان و عکاسان استان زنجان با توانایی‌ها و استعدادهای خود حرف‌هایی برای گفتن در این زمینه دارند، افزود: هنرمندان در این زمینه بار‌ها توانایی‌های خود را در سطح ملی و بین المللی ثابت کردند و حالا نوبت مسئولان در این زمینه است.

عضو شورای سیاستگذاری دومین آیین پاسداشت روز جهانی عکاسی در زنجان تصریح کرد: در استان برای ارتقاء این هنر از این ایده‌آل‌ها هنوز فاصله دارد، ولی در سال‌های اخیر شاهد حرکت‌های مطلوب در این زمینه بودیم که جای امیدواری بسیاری در این راستاست.

وی برنامه‌ریزی، حمایت مسئولین استان را در راستای تقویت هنر عکاسی استان اساسی برشمرد و گفت: امیدوارین با حمایت مسئولین عکاسان استان به آن نقطه ایده‌ال و مطلوب برسیم.

بازرگانی تقویت بنیه علمی، آکادمیک و سواد بصری هنرمندان عکاس را دراین زمینه مهم ارزیابی کرد و افزود: ارائه آثار هنر هنرمندان مرزی وجود ندارد.

این عکاس با اشاره به اینکه وقت آن رسیده که هنر و هنر عکاسی زنجان تقویت شود، گفت: هنر عکاسی، هنر بی‌واسطه و هنر هزاره سوم محسوب می‌شود.

عضو شورای سیاستگذاری دومین آیین پاسداشت روز جهانی عکاسی در زنجان، در ادامه با برشماری محورهای برگزاری این آیین در زنجان گفت: شاهد تحولات مهم در هنر عکاسی توسط هنرمندان استان زنجان در سال‌های اخیر بودیم که از آن جمله برگزاری اولین آیین پاسداشت روز جهانی عکاسی در سال گذشته بود که این تاریخ آیین پاسداشت روز جهانی عکاسی در زنجان در سال ۹۱باید با تدابیر اتخاذی در گاهشمار کشور ثبت شود.

وی واگذاری یکی از بنا‌های تاریخی مرمت و بازسازی شده را برای عکاسان هنر عکاسی بسیار حائز اهمیت برای ارتقاء هنر عکاسی زنجان مطلوب عنوان کرد و گفت: تعیین رشته عکاسی به‌عنوان یکی از رشته‌های دانشگاهی زنجان دارای اهمیت اساسی‌ست و مسئولان باید در این زمینه‌ها دست هنرمندان را بگیرند تا شاهد رشد بیش از پیش این هنرمندان استان باشند.

بازرگانی در پایان داشتن موزه هنر عکاسی و نمایشگاه استانی را در استان زنجان همانند استان‌های همجوار بسیار موثر در این زمینه برشمرد و خاطرنشان کرد: ما روز جهانی عکاسی در ایران را وارد تقویم کشور خواهیم کرد تا شاهد برگزاری پاسداشت‌های این روز به عنوان روز نمادین هنر عکاسی برای توجه بیشتر به هنرمندان این هنر تاثیر گذار در ایران نیز باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز