خبرگزاری کار ایران

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان خبر داد:

راه‌اندازی سامانه نیازسنجی مناطق محروم کمیته امداد در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۲۱

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان از راه‌اندازی سامانه نیازسنجی مناطق محروم کمیته امداد در استان زنجان خبر داد.

ایلنا: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان گفت: این سامانه امکان ارائه دقیق اطلاعات به سایر دستگاه‌های موازی متولی امور مناطق محروم و همچنین ارائه گزارشات با برش استانی، شهرستانی و منطقه‌ای را فراهم ساخته و این قابلیت را دارد تا وضعیت هر خانواده را به ریز توانمندی‌ها و مشکلات به شکل نقطه‌ای ارائه دهد.

به گزارش ایلنا از زنجان، کمال حسنی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان امروز دوشنبه(۲۵شهریور) اظهار کرد: کمیته امداد استان زنجان در راستای ارائه خدمات هدفمند و برای از بین بردن و مبارزه با فقر در خانواده‌ها و ایجاد زمینه توانمند سازی اقدام به راه‌اندازی سامانه نیاز سنجی مناطق محروم کرده است.

وی خاطر نشان کرد: جهت‌یابی درون‌سازمانی و جلوگیری از هدر رفت منابع از اهداف راه‌اندازی سامانه نیاز سنجی مناطق محروم است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان در ادامه با تشریح عملکرد سامانه نیاز سنجی مناطق محروم اظهار کرد: این سامانه دارای بانک اطلاعاتی مشتمل بر ۱۳۸ نوع آیتم اطلاعاتی شامل مشخصات کامل هویتی، وضعیت جسمانی، مسکن، معیشت، اشتغال، فرهنگی و اعضاء خانوارهای تحت پوشش امداد ساکن در مناطق با ضرایب محرومیت است.

وی با اشاره به عملکردهای این سامانه گفت: این سامانه امکان ارائه دقیق اطلاعات به سایر دستگاه‌های موازی متولی امور مناطق محروم و همچنین ارائه گزارشات با برش استانی، شهرستانی و منطقه‌ای را فراهم ساخته و این قابلیت را دارد تا وضعیت هر خانواده را به ریز توانمندی‌ها و مشکلات به شکل نقطه‌ای ارائه دهد.

حسنی به پیامدهای مثبت راه‌اندازی این سامانه نیز اشاره داشت و گفت: شناسایی دقیق و تشکیل یک بانک اطلاعاتی منسجم از مددجویان ساکن در مناطق محروم، تعیین میزان مددجو به جمعیت کل شهرستان در مناطق برخوردار و محروم، ایجاد توازن در ارائه خدمات با توجه به پراکنش جمعیت مددجویی در مناطق محروم و عدالت در توزیع منابع، ارائه خدمات هدفمند به منظور از بین بردن و مبارزه با فقر در خانواده‌ها و ایجاد زمینه برای توانمندسازی خانواده‌ها و در نتیجه استقلال آن‌ها در قالب ستاد مدیریت بحران و مناطق محروم از نتایج مثبت راه‌اندازی این سامانه است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان به مزایای این سامانه نیز اشاره کرد و گفت: قابلیت گزارش گیری عملیاتی، قابلیت گزارش گیری آماری، قابلیت گزارش گیری ترکیبی نیز از دیگر مزایای راه‌اندازی این سامانه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز