خبرگزاری کار ایران

پنجمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت سرمایه فکری در استان زنجان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۲۹

استاندار زنجان با اشاره به پتانسیل‌های برگزاری کنفرانس‌های علمی در استان زنجان گفت: ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و دانش محوری استان زنجان، پیام برگزاری این کنفرانس در استان است.

ایلنا: استاندار زنجان گفت: آثار مدیریت مطلوب سرمایه فکری در همه حوزه‌های اجتماع قابل مشاهده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ‌محمد رئوفی‌نژاد، استاندار زنجان در افتتاحیه پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت سرمایه فکری با اشاره به اهمیت برگزاری این کنفرانس در استان اظهار داشت: ‌ ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و دانش محوری استان زنجان، پیام برگزاری این کنفرانس در استان است.

رئوفی‌نژاد استاندار زنجان در افتتاحیه پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت سرمایه فکری با اشاره به اهمیت برگزاری این کنفرانس در استان اظهار داشت: ‌ ظرفیتهای علمی، پژوهشی و دانش محوری استان زنجان، پیام برگزاری این کنفرانس در استان است.

استاندار زنجان وجود دانشگاه تحصیلات تکمیلی در استان را از دیگر نشانه‌های برتری ظرفیتهای علمی استان برشمرد و تصریح داشت: برگزاری این کنفرانس در زنجان از افتخارات علمی استان به‌عنوان قطب علمی کشور است.

وی حرکت بسوی دانایی و دانش محوری به تناسب حرکت جهانی را از نیازهای جدی کشور دانست و افزود: دنیا به‌سرعت به دنبال کسب دانش برجسته، بر‌تر و با مزیت‌ها و نیازهای روز بشری حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: بیش از ۲ دهه است که در کشورمان شاهد گام‌های بلند پیشرفت برای کسب دانش و علم روز و با مزیت‌های هدفمند و تعریف شده هستیم.

استاندار زنجان توجه ویژه رهبر به موضوع پیشرفت علمی کشور را یادآور شد و تصریح داشت: یکی از اقدامات مهم در راستای تاکیدات رهبر، ایجاد پارک‌های علمی و فن آوری در کشور است.

وی تاسیس بنیاد علمی و دفا‌تر نخبگان در استان را اقدامی منسجم و هدفمند در جهت کشف، جذب و توسعه نخبگان در کشور دانست و گفت: به لحاظ سرعتی که دنیای دانش محور در حال حرکت است، در ایران نیز پیشرفت‌های بسیار زیادی در ردیف کشورهای بر‌تر و دسترسی به علم و تکنولوژی انحصاری برخی کشورهای محدود را شاهدیم که همه نشان از رویکرد دانایی محوری و نگاه علمی، فطری و عقلی است.

رئوفی‌نژاد ادامه داد: هر جا بشر به تکنولوژی و علم نیاز داشت این نیاز در دنیای تحت سیطره و حاکیمت خداوند متعال وجود دارد که باید فکر و تدبیر را به کار انداخت و این نیاز بالقوه را به فعلیت رساند.

وی با بیان اینکه منابع انسانی بزرگ‌ترین و مهم‌ترین منبع و سرمایه خدادادی است در خصوص سرمایه فکری گفت: آثار مدیریت مطلوب سرمایه فکری در همه حوزه‌های اجتماع قابل مشاهده خواهد بود.

رئوفی‌نژاد اظهار امیدواری نمود: در ایران اسلامی مدیریت سرمایه فکری جهت رفع نیازهای کشور و با رویکرد و انگیزه انقلابی که سرعت پیشرفت را دوچندان نموده، به‌خوبی هدفگذاری شده است.

مقام عالی استان با بیان این مطلب که ایران اسلامی بجهت سرعت پیشرفت علمی در دو دهه اخیر جز بر‌ترین‌ها است بر بحثمهارت آموزی تاکید نمود و گفت: در چند دهه گذشته در کشور علم آموزی و مدرک گرایی اصل قرار داده شد اما در دو دهه اخیر با ایجاد چالش جدی بین مسائل علمی و کاربردی نهضت مهارت آموزی شکل گرفت و مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار گرفت.

آیت اله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در ادامه این کنفرانس با بیان اینکه در کلام قرآن انسان رفیع‌ترین جایگاه ارزشی را بخود اختصاص داده است گفت: تنها موجودی که خداوند تاج کرامت را بر سر او نهاده انسان است که خدا او را بعنوان خلیفه و جانشین خود بر روی زمین معرفی نموده است.

وی وجود قوه تعقل و عقل را نقطه تمایز انسان از سایر موجودات عنوان نمود و گفت: انسان تنها موجودی است که رفتارش بیانگر باور، فکر و اندیشه اوست و ساخته‌های دست بشری در موضوعات مختلف همه بازتاب اندیشه و عقل انسان است.

امام جمعه زنجان با بیان این مطلب که معیار پاداش و مجازات در قیامت مبتنی بر عقل انسان است اظهار داشت: اندیشه، صبر، تعالی و کمال همه در گرو عقل است.

آیت اله خاتمی ارزشمند‌ترین سرمایه هر کشور را نیروهای انسانی آن کشور عنوان نمود و گفت: در بین نیروهای انسانی، نیروی جوان هر کشوری از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی در پایان بر کلام رهبر انقلاب اشاره نمود و گفت: طبق فرموده رهبر دنیا باید با علم جهت دار اداره شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز