خبرگزاری کار ایران

مولاوردی:

برای حل بحران‌های جامعه به سرمایه انسانی زنان اتکا کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۷۷۸

بدون جلب مشارکت زنان و اتکا به این سرمایه انسانی راه حل پایداری برای بحران‌های دیرپا همچون بحران آب، محیط زیست و… پیدا نخواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: برای حل بحران‌های دیرپای جامعه باید به سرمایه انسانی زنان اتکا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهین‌دخت مولاوردی در نشست مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و مشاورین امور زنان و دستگاه‌های اجرایی با اشاره به حضور زنان در زمان انقلاب و پس از آن در عرصه‌های مختلف همچون دفاع مقدس گفت: امیدواریم که نقش زنان در ایام انقلاب اسلامی بازخوانی شود تا بدانیم که نظام چقدر توانسته است از ظرفیت زنان جامعه استفاده کند و همچنین چقدر با آرمان‌ها فاصله دارد.

وی با اشاره به اینکه در دوران انقلاب پیشرفت‌های خوبی در عرصه بهداشت و آموزش اتفاق افتاده است، گفت: اکنون با زنان سالم‌تر، ‌ با سوادتر و با اعتماد به نفس بیشتری روبرو هستیم، اما باید بپذیریم که در همه موارد به یک اندازه پیشرفت نکرده ایم.

وی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه اکنون مورد توجه دستگاه‌ها است، گفت: بدون جلب مشارکت زنان و اتکا به این سرمایه انسانی راه حل پایداری برای بحران‌های دیرپا همچون بحران آب، محیط زیست و… پیدا نخواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به کاهش قیمت نفت و تلاش کشور برای خارج شدن از وضعیت اقتصادی تک محصولی به نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف، توجه به خرید محصولات داخلی و… می‌توان بسیار توجه کرد. امیدواریم با توجه به واقعیت‌های جامعه تا پایان برنامه ششم در سرمایه‌گذاری برای جامعه زنان که سرمایه انسانی کشورند، تلاش کنیم که این مسئله نیاز به اهتمام و عزم ملی دارد که عدم وجود این عزم ملی برای ما جای سوال دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز