خبرگزاری کار ایران

برنامه های کمیته زنان و خانواده ستاد دهه فجر تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۷۱۱

بیشترین برنامه‌های این حوزه متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد شهید و آموزش و پرورش است و درمیان استان‌ها نیز استان فارس بیشترین برنامه را در این دهه در حوزه زنان ارائه خواهد داد.

رئیس کمیته زن و خانواده ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی از نامگذاری پانزدهم بهمن با نام انقلاب اسلامی، استحکام خانواده، زنان و سبک زندگی اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهین‌دخت مولاوردی در نشست خبری کمیته امور زنان و خانواده ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: تاثیر انقلاب اسلامی علاوه بر نظام سیاسی تغییر در مسائل فرهنگی و اجتماعی کشور نیز بود که از جمله عوارض قابل مشاهده در این مورد می‌توان به ورود زنان به عرصه‌های مختلف اشاره کرد.

وی با بیان اینکه زنان پیش از انقلاب برای تحقق انقلاب اسلامی و چه در زمان استقرار نظام و همچنین پس از آن یعنی در زمان دفاع مقدس نقش پررنگی را بر عرصه‌های مختلف ایفا کردند، گفت: در بیانات حکیمانه امام خمینی به عنوان رهبر انقلاب همواره بر حضور زنان تاکید کردند و فرمودند که زنان باید در مقدرات اساسی کشور دخالت کنند. ایشان همچنین از حضور زنان در مجلس خبرگان حمایت کردند و در هیات اعزامی به شوروی سابق نیز یک زن را در این گروه قرار دادند که این مسئله حاوی پیامی بود که هنوز به طور کامل درک نشده است.

معاون رئیس جمهور گفت: در آستانه سی‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب کمیته زنان و خانواده دهه فجر با تعیین نماینده‌ و ایجاد کمیته مربوطه در معاونت امور زنان فعالیت خود را آغاز کرد و در مکاتبه با دیگر دستگاه‌های اجرایی و استان‌ها تا این لحظه ۱۹ از دستگاه‌های اجرایی و ۲۸ استان برنامه‌های ویژه دهه فجر را دریافت کرده است.

مولاوردی تصریح کرد: بیشترین برنامه‌های این حوزه متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد شهید و آموزش و پرورش است و در میان استان‌ها نیز استان فارس بیشترین برنامه را در این دهه در حوزه زنان ارائه خواهد داد.

وی با بیان اینکه برنامه کمیته زنان و خانواده دهه فجر در دو محور فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود گفت: پانزدهم بهمن ماه روز انقلاب اسلامی، استحکام خانواده، زنان و سبک زندگی اسلامی نامگذاری شده است که پیش‌بینی می‌کنیم بخش بیشتر برنامه‌های مربوط به زنان در این روز انجام شود.

رئیس کمیته زن و خانواده ستاد دهه فجر ادامه داد: طبق روال هر سال امسال نیز بیانیه‌ای را در سالگرد پیروزی انقلاب منتشر خواهیم کرد و با خانواده معظم فجر آفرین دیدار خواهیم داشت. همچنین سفر استانی هیات دولت در این مدت به استان اصفهان خواهد بود که من به عنوان نماینده دولت در شهرستان سمیرم حضور پیدا می‌کنم و در این شهرستان نیز برنامه‌های متناسب با دهه فجر را برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری ۷ نمایشگاه منطقه‌ای با همکاری وزارت کشور و وزارت صنعت گفت: عنوان این نمایشگاه‌ها زن در توسعه پایدار است که معاونت نیز در آن همکاری خواهد داشت. علاوه بر آن بازارچه خیریه انجمن دیپلماتیک زنان، اجلاس بزرگ زنان اندیشمند جهان اسلام، همایش ملی زن و توسعه اجتماعی و… از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری معاونت زنان در ایام دهه فجر برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که عناوین روزهای دهه فجر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

یکشنبه۱۲ بهمن انقلاب اسلامی، امام خمینی، ولایت فقیه و رهبری، دوشنبه ۱۳ بهمن ماه انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی، مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی، سه ‌شنبه ۱۴ بهمن ماه انقلاب اسلامی، جوانان، هویت ملی، علم و فناوری چهارشنبه ۱۵ بهمن انقلاب اسلامی، استحکام خانواده، زنان و سبک زندگی ایرانی – اسلامی، پنجشنبه ۱۶بهمن انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد و شهادت جمعه ۱۷بهمن انقلاب اسلامی؛ بیداری اسلامی، عدالت گستری و حکومت جهانی حضرت مهدی شنبه ۱۸ بهمن انقلاب اسلامی، توسعه فرهنگی، عدالت و تمدن اسلامی یکشنبه ۱۹ بهمن انقلاب اسلامی، اقتدار ملی، استکبار ستیزی و مقابله با افراط گرایی و تروریست دوشنبه ۲۰ بهمن: انقلاب اسلامی، خودباوری، جامعه دینی و حاکمیت ارزش اسلامی، سه‌شنبه ۲۱ بهمن انقلاب اسلامی، اتحاد و عزم ملی، وحدت و انسجام امت اسلامی، چهارشنبه ۲۲ بهمن انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز