خبرگزاری کار ایران

کمالی در در همایش بررسی حقوق شهروندی:

زن و مرد در امور اجرایی فرقی با یکدیگر ندارند

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۴۲۱

مهمترین مسایل ما در بخش فرهنگی این نیست که چه تعداد مرد یا زن وارد دانشگاه شده‌اند بلکه می خواهیم بدانیم آیا نسبت به گذشته ملتی مسوولیت‌پذیر، صادق‌تر و درست کارتر شده‌ایم یا نه.

دبیرکل حزب اسلامی کار با تاکید براینکه زن و مرد در امور اجرایی فرقی با یکدیگر دارند، ‌ گفت: زن یا مرد از حقوق کاملا مساوی در انتخاب شدن باید برخوردار باشد اما برای همین موضوع نیز برنامه‌ای وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین کمالی در همایش بررسی حقوق شهروندی که به همت زنان حزب اسلامی کار برگزار شده بود درباره وضعیت اجتماعی کشور گفت: شاید این نشست و نشست‌هایی از این دست که این روزها شاهد برگزاری آن هستیم با نیت تحول در وضعیت اجتماعی کشور شکل می‌گیرد و تلاش می کنند امروز در فضای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در کشور شاهد آن هستیم تغییر دهند.

وی گفت: برخی فکر می‌کنند اگر گردش نخبگان در کشور رخ داد، سبب می‌شود که آنها موقعیت خود را از دست بدهند و از جایگاهشان فاصله بگیرند. از این رو تلاش می‌کنند تا این امر مهم در کشور رخ ندهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه در جامعه به سمت گفتمان اجتماعی درست پیش نرفته‌ایم، گفت: اصولا حتی گفت‌وگو در محیط اجتماعی ما به صورت یک عادت در نیامده و حتی اعضای یک خانواده، کارگر و کارفرما و حتی دو کارفرما نیز نمی‌توانند با یکدیگر گفت وگو مناسبی داشته باشند و شاهد یک سکوت بی‌معنا هستیم که منشا اجتماعی ندارد.

کمالی گفت: اگر مجلس آینده نیز بر همین چارچوب شکل بگیرد مجلس به درد بخوری نخواهد بود و از کیفیت کافی برای پرداختن به مسایل جامعه برخوردار نیست.

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: افرادی که جربزه و عرضه قانونی‌گذاری نداشته باشند، برای خود حق قانون‌گذاری قائل نباشند و مجاری موازی را نفی نکنند فایده‌ای ندارند. ما امروز مجلسی نداریم که نظارت مناسبی بر اجرای قوانین داشته باشد.

کمالی تاکید کرد: شاید با نظارت مناسب بسیاری از تخلفاتی که امروز درکشور شاهد آن هستیم شکل نمی‌گرفت در حالی که امروز تخلفات مختلف سراسر کشور را گرفته است.

وی افزود: در برخی از موارد هم شاهد این هستیم که مسایل گروهی و جناحی بر وظیفه مقدمه شمرده می‌شود در حالی که قوانین باید مقدم بر همه چیز باشند.

دبیر کل حزب اسلامی کار گفت: نمایندگان در مجلس وقت خود را در مسائل روزمره سپری می‌کنند و از مسایل مهم بی‌‌توجه هستند در حالی که وضعیت و اقتصادی کشور به گونه‌ای است که هیچ کس از آن راضی نیست. نه مسئولین و نه نمایندگان و نه حتی عامه مردم از این موضوع رضایت ندارند. همه انتقاد دارند که چرا مجلس به مسایل اصلاح ساختار اقتصادی و اجتماعی کشور بی‌توجه است.

وی افزود: مهمترین مسایل ما در بخش فرهنگی این نیست که چه تعداد مرد یا زن وارد دانشگاه شده‌اند بلکه می خواهیم بدانیم آیا نسبت به گذشته ملتی مسوولیت‌پذیر، صادق‌تر و درست کارتر شده‌ایم یا نه.

دبیرکل حزب اسلامی کار در ادامه انتقادات خود گفت: در مسایل سیاسی شاهد گفتمانی هستیم که در عمل رعایت نمی‌شود و وقتی فرد اداره امور را به دست می‌گیرد و قرار است فرد دیگری جایگزین او شود، به چشم دشمن به او نگاه می‌شود در حالی که باید بدانیم وقتی در مقام مسوول هستیم، دیگران هم حق رسیدن به این مقام را دارند.

کمالی ابراز کرد: نمایندگانی که باید به این گردش و جابجایی افراد توجه کنند در مجلس حضور ندارند و از این رو شاهد مجلسی هستیم که نه تنها امروز در راس امور نیست بلکه از مسایل مهم کشور بی اطلاع است و خود را درگیر کارهای روزمره می‌کند و برخوردهای سطحی انجام می دهد.

وی گفت: این که فردی در مقام حرف بزند و فر ددیگری به او بی‌احترامی کند، روشی سخیف است که در افکار عمومی پذیرفته شده نیست از این رو ما مجلسی می خواهیم که موجبات پیشرفت کشور را فراهم کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: برای رسیدن به این موضوع احزاب باید فعال شوند تا برنامه‌های خود را اعلام کنند تا مردم به برنامه‌ها رای بدهند نه قیافه و ظاهر افراد. کدام حزب و گروه ما تاکنون برنامه خود را برای مجلس اعلام کرده است؟ همه احزاب افراد و چهره‌ها را به مردم معرفی می‌کنند اما باید برنامه محور باشیم تا بسیاری از مشکلات رفع شود.

وی همچنین درباره نقش زنان در مجلس گفت: به تفکر من زن و مرد در امور اجرایی فرقی با یکدیگر ندارند این شعار نیست. شاید من اولین فرد در جمهوری اسلامی بودم که مدیرکل زن داشتم. بر این عقیده هستم که زن یا مرد از حقوق کاملا مساوی در انتخاب شدن باید برخوردار باشد اما برای همین موضوع نیز برنامه‌ای وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز