خبرگزاری کار ایران

مولاوردی در بازدید از جشنواره تسنیم:

برای انتخاب پوشش مناسب باید به دختران حق انتخاب داد

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۳۱۶

باید به زنان اجازه داد تا خودشان به صورت داوطلبانه این پوشش را انتخاب کنند / رییس‌جمهور به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عرضه مناسب و در دسترس پوشش اسلامی دستور داده‌است.

شهیندخت مولاوردی(معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری) صبح امروز(۱۵ دی) در هفتمین روز از نمایشگاه سومین دوره جشنواره تسنیم با محوریت ترویج سبک زندگی اسلامی - ایرانی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مولاوردی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: این برنامه‌ها و نمایشگاه‌ها می‌تواند برای انتخاب پوشش بانوان مفید باشد.

وی با بیان اینکه امروز فرصت پیدا کردیم از سومین جشنواره تسنیم با محوریت سبک پوشش ایرانی - اسلامی بانوان و ارائه مد و پوشش اسلامی بازدید داشته باشیم؛ افزود: چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند به ترویج و تبلیغ مناسب و رسیدن به هدف‌هایی که برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف داریم کمک کند.

مولاوردی ادامه داد: با کمک این نمایشگاه‌ها می‌توانیم برای عرضه پوشش مناسب اسلامی وارد عمل شویم و به مخاطبان خود نیز قدرت انتخاب دهیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به استفاده از المان های ایرانی - اسلامی در طراحی لباس‌های عرضه شده در این جشنواره اظهار کرد: جذابیت‌هایی که در این طراحی‌ها به کار رفته می‌تواند به نسل جوان ما در انتخاب پوشش مناسب در جامعه و حتی در مجالس و مهمانی‌ها کمک کند.

وی درباره چگونگی تقویت انتخاب پوشش اسلامی در میان بانوان خاطرنشان کرد: باید به زنان اجازه داد تا خودشان به صورت داوطلبانه این پوشش را انتخاب کنند یعنی باید به دختران خود حق انتخاب بدهیم تا از میان تنوع موجود با حس زیبایی شناختی که به کار می‌بریم همچنین با توجه به قیمت و در دسترس بودن این انتخاب را انجام دهند.

مولاوردی ادامه داد: بعضا پوشش‌هایی که تبلیغ می‌شود گرانقیمت و کمتر در دسترس است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به تلاش دولت برای ترویج پوشش اسلامی تصریح کرد: ریاست محترم جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عرضه مناسب و در دسترس پوشش اسلامی دستور داده‌اند که این هدف با همکاری معاونت امور زنان و اتحادیه‌های صنفی دنبال شود تا بتوانیم دایره انتخاب مخاطب خود را گسترش داده و نهایتا به هدفی که همه به دنبال آن هستیم برسیم.

مولاوردی درخصوص اینکه آیا تنوع رنگ موجود در نمایشگاه می‌تواند به وسعت دایره انتخاب کمک کند؛ اظهار کرد: این موضوع در دایره زیبایی شناسی قرار می‌گیرد و محدودیتی برای استفاده از رنگ‌ها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از رنگ‌های مختلف توصیه شده است چرا که این موضوع ریشه در پوشش ملی و محلی ما دارد و پوشش‌های محلی ما نیز برگرفته از طبیعت و بسیار شاد هستند و می‌توانند سرزندگی و نشاط را به جامعه تزریق کنند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکید کرد: در تبلیغ و ترویج پوشش‌های محلی که بسیار زیبا هم هستند می‌بینیم که عنصر پوشیدگی زیبایی و تنوع رعایت شده است.

وی خاطرنشان کرد: حتما باید برای نسل جوان معرفی این نوع پوشش‌ها و ارائه مناسب را داشته باشیم و دست آنها را برای انتخاب باز بگذاریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز