خبرگزاری کار ایران

مشاور امور زنان‌ و خانواده وزیر کار در گفت‌وگو با ایلنا:

فرآیند ایجاد تعاونی برای زنان تسهیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۷۱۱

باید به دنبال قوانینی باشیم که شرایط را برای فعالیت زنان مهیا و امنیت شغلی و آینده کاری آنها را تضمین کند.

مشاور امور زنان و خانواده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد الویت‌های کاری خود گفت: آموزش‌های کاربردی به زنان، بیمه‌های اجتماعی و تسهیل فرآیند ایجاد تعاونی برای آنها از جمله الویت‌های دفتر امور زنان و خانواده این وزارتخانه خواهد بود.

وحیده نگین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد الویت‌های کاری خود پس از انتصاب به عنوان مشاور امور زنان و خانواده وزارت تعاوت، کار و رفاه اجتماعی گفت: آموزش‌های کاربردی به زنان، به ویژه زنان بازمانده از تحصیلات عالیه از طریق مراکز آموزشی علمی کاربردی در رشته‌هایی که متناسب با تقاضای جامعه هستند از جمله برنامه‌های ما است.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تأمین اجتماعی ادامه داد: بعد از این مساله به دنبال تسهیل فرآیند ایجاد تعاونی برای این دانش آموختگان در حوزه خدمات اجتماعی هستیم.

نگین افزود: همچنین دنبال کردن بحثبیمه‌های اجتماعی برای زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار و زنان خانه دار نیز از جمله الویت‌های ماست که این اقدامات به علاوه برخی اقدامات دیگر باید با همکاری معاونت‌های تخصصی در وزارتخانه انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که برنامه این وزارتخانه برای جلوگیری از خروج زنان از بازار کار چیست، گفت: باید در این زمینه مطالعه جامعی صورت بگیرد؛ همچنین باید به دنبال قوانینی باشیم که شرایط را برای فعالیت زنان مهیا و امنیت شغلی و آینده کاری آنها را تضمین کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز