خبرگزاری کار ایران

در دیدار معاونت امور زنان ایران و وزیر امور زنان نیجریه مطرح شد؛

زنان اولین قربانی خشونت و افراطی‌گری در جهان هستند

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۴۸۴

زنان ایران در زمان ربوده شدن دختران نیجریه ای توسط گروه تروریستی بوکوحرام احساس همدردی زیادی با زنان نیجریه‌ای داشتند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: اولین قربانی هر گونه خشونت و افراطی گری زنان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهیندخت مولاوردی در نشست مشترک خود با ' ' زینب معینا ' ' وزیر امور زنان و توسعه اجتماعی نیجریه که عصر امروز در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: زنان ایران در زمان ربوده شدن دختران نیجریه ای توسط گروه تروریستی بوکوحرام احساس همدردی زیادی با زنان نیجریه‌ای داشتند.

وی ادامه داد: ما در این زمینه مراتب اعتراض و همدردی خود را به این حرکت غیرانسانی نشان دادیم و امیدواریم که هرگز شاهد تکرار چنین اتفاقاتی در نیجریه نباشیم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: این اقدامات تروریستی نشان‌دهنده افراطی‌گری و خشونتی است، که قصد دارد چهره دین را مخدوش کند.

مولاوردی با اشاره به اینکه قربانی هر گونه خشونت و افراطی‌گری زنان هستند، گفت: بنابراین ما نیاز به همبستگی در این زمینه داریم تا انجام چنین اعمالی را از بین ببریم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: اقبال جامعه جهانی به پیشنهاد رئیس جمهور ایران مبنی بر جهان علیه خشونت و افراطی‌گری نشان دهنده آن است که جهان تا چه حد به ثبات، امنیت و آرامش نیاز دارد، همچنین امنیت و آرامش نیز پیش‌شرط پیشرفت و توسعه هر کشوری است.

در ادامه این مراسم زینب معینا ضمن تشکر از حمایت‌های ایران در ارتباط با اقدام تروریستی بوکوحرام گفت: دولت ما این عزم را دارد تا این گونه اقدامات را متوقف کند و تاکنون نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد مردم نیجریه در روستاها هستند و زنان ۷۰ درصد سهم غذایی کشور را در این روستاها تولید می کنند که این امر کمک زیادی را به اقتصاد نیجریه کرده است.

وزیر امور زنان نیجریه با اشاره به هیچ کشوری بدون مشارکت زنان نمی تواند به توسعه دست پیدا کند، اظهار کرد: زنان ایران بیش از زنان نیجریه آموزش دیده اند و آزادی بیشتری دارند بنابرین امیدواریم بتوانیم علاوه بر همکاری در زمینه‌هایی همچون کشاورزی و نفت و گاز به تبادل تجربه میان دو کشور در حوزه زنان نیز بپردازیم.

در پایان این مراسم معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از وزیر امور زنان نیجریه به صورت رسمی دعوت کرد تا پیرامون مسائل زنان و خانواده سفر دیگری را به ایران داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز