خبرگزاری کار ایران

مولاوردی تاکید کرد؛

تدوین و عملیاتی کردن برنامه جامع توسعه امور زنان روستایی

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۴۵۴

شاخص‌های آموزشی و بهداشتی در بین زنان روستایی ارتقا یافت اما پیشرفت‌های مذکور به واسطه عوامل اجتماعی، اقتصادی و مسایل و مشکلات موجود در محیط‌های روستایی، کیفیت زندگی زنان روستایی را چندان ارتقا نداده است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده بر تدوین و عملیاتی کردن برنامه جامع توسعه امور زنان روستایی از طریق همکاری شبکه‌ای، هم اندیشی و همگرایی بین دستگاهی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، شهیندخت مولاوردی روز دوشنبه در اجلاس ۸ کشور اسلامی در حال توسعه(دی ۸) با موضوع توانمندسازی زنان روستایی افزود: طی سال‌های گذشته بواسطه مجموع برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه‌های مختلف، شاخص‌های آموزشی و بهداشتی در بین زنان روستایی ارتقا یافت اما پیشرفت‌های مذکور به واسطه عوامل اجتماعی، اقتصادی و مسایل و مشکلات موجود در محیط‌های روستایی، کیفیت زندگی زنان روستایی را چندان ارتقا نداده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع شاخص‌های اقتصادی، عمده فعالیت‌های دستگاه‌های متولی با رویکرد توانمندسازی اقتصادی زنان روستایی صورت گرفته است.

اجرای برنامه‌هایی نظیر تشکیل و حمایت از تعاونی‌های زنان روستایی، حمایت از صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی و عشایری و برگزاری دوره‌های آموزشی - مهارتی اشتغالزا در بخش‌های صنایع دستی و کشاورزی از جمله فعالیت‌هایی است که مولاوردی به آن‌ها اشاره کرد.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر دستگاه‌های ذیربط با تعدد موضوعات و اولویت‌های کاری مواجه هستند، مجموعه اعتبارات تخصیص یافته به زنان روستایی فقط بخشی از آن را شامل شده، از این رو برنامه‌های انجام شده در سطح ملی و یا منطقه‌ای تاثیرات ملموسی را در پی نداشته است.

مولاوردی تصریح کرد: با توجه به تعدد دستگاه‌های مرتبط با موضوع، ضروریست از طریق همکاری شبکه‌ای، هم اندیشی و همگرایی بین دستگاهی، برنامه جامع توسعه امور زنان روستایی تدوین و عملیاتی شود.

وی گفت: معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با توجه به جایگاه ستادی خود و با هدف تحقق همکاری بین بخشی و مدیریت ظرفیت‌های موجود، در زمینه توان افزایی زنان و دختران روستایی و جلب مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و در پیشبرد اهداف معاونت و رفع مسایل فرهنگی و اجتماعی ناشی از بالارفتن سن ازدواج دختران روستایی و افزایش تعداد دختران روستایی بازمانده از ازدواج، اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

تشکیل کارگروه زنان روستایی و عشایر با هدف استخراج نیازهای پژوهشی، تعامل و هماهنگی با وزارتخانه‌ها و تعامل و هماهنگی با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از جمله اقداماتی است که مولاوردی به آن‌ها اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز