خبرگزاری کار ایران

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

نزول رتبه علمی دانشگاه‌ها با منع استخدام هیات علمی مجرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۶۲۷

با ایجاد این ممنوعیت دانشگاه‌ها از بخش عظیمی از نخبگان محروم می‌شوند / این اقدام به دانشگاه آسیب می‌زند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی طرح ممنوعیت استخدام افراد مجرد در هیات علمی دانشگاهها را ناعادلانه دانست.

محمد زاهدی اصل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب گفت: این ممنوعیت به این معنا است که علت‌ها و ریشه های بالا رفتن سن ازدواج در جوانان را رها کنیم و تنها به معلول بپردازیم.

وی ادامه داد: جوانان معمولا به دلیل مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه نمی‌توانند ازدواج کنند. حال اگر آنها را به خاطر این مسئله جریمه کنیم، اقدامی بی‌منطق است چرا که جوانان معمولا خود عامل اصلی این مسئله نیستند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه با ایجاد این ممنوعیت دانشگاه‌ها از بخش عظیمی از نخبگان محروم می‌شوند، افزود: با این کار دانشگاه را با دست خودمان از وجود بخش قابل توجهی از جوانان پر انرژی و تاثیر گذار محروم می‌کنیم.

زاهدی اصل با تاکید براینکه این بند از طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده به مصلحت کشور نیست، گفت: علاوه بر اینکه این اقدام به دانشگاه آسیب می‌زند و از بهبود رتبه علمی دانشگاه‌ها که در سال‌های گذشته نزول کرده، جلوگیری می‌کند به زندگی جوانان کشور نیز آسیب می‌زند.

به گفته وی این ممنوعیت به نوعی توبیخ جوانان است و این گونه رفتار کردن شایسته و برازنده جامعه ما نیست، زیرا این مسئله با عدالت، ‌ رافت اسلامی، ‌ عقلانیت و منطق منافات دارد.

وی با بیان اینکه اگر تسهیلات و امکانات لازم برای ازدواج جوانان فراهم شود، جوانان خود به ازدواج ترغیب می‌شوند و زوج‌های جوان نیز تصمیم به فرزندآوری می‌گیرند، افزود: در این صورت هم به سیاست‌های افزایش جمعیت و استحکام بنیان خانواده عمل می‌شود و هم دانشگاه از حضور جوانان نخبه محروم نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز