خبرگزاری کار ایران

آیت الله سبحانی:

تفکیک محیط کار زن و مرد در ادارات مصونیت است

کد خبر : ۱۹۴۲۱۰

مسلما اختلاط زن و مرد، دختر و پسر، هرچه هم از نظر تقوا و پیراستگی در درجه بالایی قرار بگیرد، پیامدهایی دارد که هرگز به صلاح جامعه، فرد و خانواده نیست، همه افراد یوسف زمان نیستند که در برابر برنامه های شکننده عصمت، پایداری کنند.

آیت الله ˈجعفر سبحانیˈ از مراجع تقلید در پیامی با دفاع از اجرای طرح تفکیک محیط کار کارکنان زن و مرد در شهرداری تهران(طرح تکریم بانوان) اعلام کرد: که این کار مصونیت است نه محدودیت، بسان پیشگیری است که هرگز محدودیت محسوب نمی شود.
به گزارش ایلنا به نقل از مرکز خبر حوزه، در این پیام با تاکید بر لزوم تعالی معنوی و تکریم زنان در جامعه، آمده است: هر نوع فعالیت معنوی باید از وزارتخانه ها و نهادهای دولتی آغاز شود، اصلاحات از پایین به نتیجه نمی رسد.

در ادامه این پیام آمده است: اکنون متجاوز از ۳۵ سال از انقلاب اسلامی می گذرد و مصونیت زن از دستبرد بوالهوسان، یکی از نمادهای اسلامی ماست، ولی متاسفانه در غالب دولت های گذشته چندان مورد عنایت و اهمیت نبود.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: اکنون که بحمدالله جامعه روی پای خود ایستاده، شایسته است که از طریق قلم و بیان و رسانه ها، جامعه را برای پذیرش این تعالی آماده ساخته و جز از خدا نترسیم.

وی در این پیام با اشاره به این که بزرگترین سرمایه زن، عفت و پاکدامنی اوست که پایه خانواده را تشکیل می دهد، آورده است: اسلام برای صیانت زن از دستبرد راهزنان و هوسرانان برنامه هایی تنظیم کرده که می تواند گل باغ زندگی را از این که دستمایه بوالهوسان قرار گیرد، حفظ کند.

آیت الله سبحانی در این پیام ادامه داده است: مسلما اختلاط زن و مرد، دختر و پسر، هرچه هم از نظر تقوا و پیراستگی در درجه بالایی قرار بگیرد، پیامدهایی دارد که هرگز به صلاح جامعه، فرد و خانواده نیست، همه افراد یوسف زمان نیستند که در برابر برنامه های شکننده عصمت، پایداری کنند.

در این پیام آمده است: هر نوع برنامه ریزی در مسیر صیانت از زن به معنای این نیست که به جامعه جوان زن و مرد از دیده دیگری نگریسته شده، بلکه به خاطر آن است که به عفت و عصمت آنان صیانت بیشتری بخشند، این نوع کارها جنبه پیشگیری دارد که بهتر از درمان است.

در قسمت دیگری از این پیام با اشاره به اجرای طرح تکریم بانوان در شهرداری تهران، آمده است: کاری که اخیرا در تهران انجام گرفته، درست خواسته شرع مقدس و به صلاح جامعه زنان است و گفتار برخی از بوالهوسان که غرض از آفرینش زن در نظر آنان چیز دیگری است، فاقد ارزش می باشد، مسلما هر برنامه اصلاحی با خواسته های یک اقلیت ناچیز رودررو است، لذا با آن به مخالفت بر می خیزند.

در ادامه آمده است: شایسته بود چنین کار اصلاحی انقلابی مورد تقدیر و تشویق قرار گیرد، ولی متاسفانه با انتقاد مغرضان روبه رو شده است، البته این مخالفت ها در برابر اراده ملت کارساز نخواهد بود.

در این پیام، آیت الله سبحانی به نقد نظرات منتقدین پرداخته و با طرح چند نکته کلیدی، به مخالفان تفکیک محیط کار زنان و مردان(طرح تکریم بانوان) این گونه پاسخ داده است: می گویند ˈتفکیک محیط کار محدودیت است، مسلما محدودیت در برابر آزادی محکوم استˈ، یادآور می شویم که این نوع کار مصونیت است، نه محدودیت، بسان پیشگیری است که هرگز محدودیت محسوب نمی شود.

پیام حاکیست: فرض کنید محدودیت است، مگر هر محدودیت، ناپسند و هر نوع آزادی پسندیده است، عقل و خرد انسان برای او محدودیت می آفریند و در عین حال بالاترین سرمایه انسان است در مقابل جنون که به او آزادی حساب نشده می بخشد.

در قسمت دیگری از این پیام آمده است: گاهی می گویند ˈاین کاری که انجام گرفته کاری سیاسی است، برای یک رشته اهداف سیاسی برنامه ریزی شده استˈ، باید از این مدعی پرسید دلیل شما بر این ادعا چیست؟ اگر کسی برنامه اسلامی را به اجرا گذاشت ما حق داریم کار او را سیاسی معرفی کنیم؟.

در ادامه آمده است: همچنین گاهی می گویند ˈاین کار سبب شده است که رسانه های خارجی علیه ما سخن بگویندˈ، اتفاقا موضع گیری آنان نشانه این است که این کار نقطه قوت ما است که آنها را به هراس انداخته و تا ما را از این کار باز بدارند، اگر این کار نقطه ضعف ما بود ما را تشویق می کردند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز