خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

جامعه جهانی باید به راه حلی بازدارنده در مورد فجایع غزه دست یابد

کد خبر : ۱۹۲۲۲۵

معاون رئیس جمهور درامور زنان و خانواده با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار کودکان و زنان فلسطینی تصریح کرد: جامعه جهانی باید هر چه زودتر به یک راه حل تعیین کننده و بازدارنده در مورد این فجایع دست یابد.

معاون رئیس جمهور درامور زنان و خانواده با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار کودکان و زنان فلسطینی تصریح کرد: جامعه جهانی باید هر چه زودتر به یک راه حل تعیین کننده و بازدارنده در مورد این فجایع دست یابد.

به گزارش ایلنا، شهیندخت مولاوردی با ابراز تأسف از فجایع غزه و سکوت مجامع بین المللی، به برگزاری اجلاس کمیته فلسطین جنبش غیر متعهدها در تهران اشاره و ابراز امیدواری کرد: دولت‌ها برای همبستگی و اعتلای صلح در کنار هم جمع شوند چرا که قطعا زنان و خانواده از ثمرات و برکات اعتلای صلح جهانی بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به دیدارهای اخیر مقامات عالی رتبه دو کشور در بیستمین سالگرد آزادی آفریقای جنوبی از رژیم نژاد پرست، تصریح کرد: در این دیدارها به ظرفیت‌های فراوان دو کشور برای همکاری در تمامی زمینه‌ها به ویژه امور زنان تاکید شد.

مولاوردی تأکید کرد: معتقدیم زمینه‌ها و ظرفیت‌های فراوانی برای گسترش روابط و مناسبات دو جانبه به ویژه در امور زنان و خانواده میان جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی وجود دارد و آمادگی خود را برای تبادل هیات‌ها، امضای اسناد و تفاهم نامه‌ها برای توسعه و تعمیق این همکاری‌ها اعلام می‌کنیم.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره نلسون ماندلا رهبر فقید آفریقای جنوبی، از وی به عنوان نماد آزادی خواهی و حق طلبی در دنیا یاد و از ملاقات و همکاری با معاون وزیر روابط بین الملل و همکاری آفریقای جنوبی که یکی از هم رزمان ایشان می باشد، ابراز خرسندی کرد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به کمیسیون مشترک میان ایران و آفریقای جنوبی، تصریح کرد: معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده همواره تلاش کرده تا از ظرفیت های بالای همکاری در این کمیسیون برای کمک به اعتلای جایگاه زنان مسلمان به ویژه ایران و آفریقای جنوبی، استفاده کند.

مولاوردی با اشاره به برگزاری هفته دوستی میان ایران و آفریقای جنوبی در آینده نزدیک، آمادگی این معاونت را به نمایندگی از جامعه زنان ایرانی در مراسمی که به این منظور در تهران برگزار می شود، اعلام و ابراز امیدواری کرد؛ زمینه‌های تبادل دانشجو و فعالیت سازمان های غیردولتی دو کشور نیز فراهم شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه گفت: امیدواریم که ملاقات‌های هیات‌های عالی رتبه دو کشور در شرایطی برگزار شود که در دنیا اثری از خشونت، جنایت و وحشیگری به ویژه علیه زنان و کودکان نباشد.

معاون وزیر روابط بین الملل و همکاری آفریقای جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری اجلاس فوق العاده کشورهای غیر متعهد در مورد فلسطین در تهران، این اجلاس را سازنده ارزیابی و تصریح کرد: قاطعیت رهبران حاضر در این اجلاس و بیانیه پایانی صادر شده که به‌شدت سبوعیت و خشونت علیه زنان و کودکان بی دفاع غزه را محکوم کرد، از نتایج مهم این اجلاس می باشد.

نومندیا امفکتو اعلام کرد: بخشی از حمایت‌هایی که می توانیم از زنان در دنیا انجام دهیم، حمایت آشکار از زنان و کودکان فلسطینی بویژه در غزه است.

وی با اشاره به مبارزات زنان آفریقای جنوبی علیه آپارتاید و حضور فعال آنان در عرصه قدرت سیاسی در این کشور تصریح کرد: باید از این ظرفیتها برای همکاری های مشترک دو کشور در امور زنان و اعتلای خانواده ها استفاده کنیم.

معاون وزیر روابط بین الملل و همکاری آفریقای جنوبی با اشاره به برگزاری مراسم هفته دوستی دو کشور در تهران، تاکید کرد: در این مراسم می توانیم از توانایی ها، تجربیات و ظرفیت های زنان ایرانی برای شناسایی ظرفیت زنان آفریقای جنوبی و ارتقاء جایگاه آنان بهره مند شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز