خبرگزاری کار ایران

عضو شورای تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

ایجاد محدودیت برای کار زنان به گسترش فساد منجر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۱۰۷

«تفکیک جنسیتی بار‌ها در مکان‌ها مختلف مانند دانشگاه امتحان شده و موفق نبوده. / این گونه اقدامات با روح دین و اخلاقیات ما تطابق ندارد.»

یک عضو شورای شهر تهران اقدام شهرداری مبنی بر اعمال محدودیت در استفاده از کارمندان زن را حرکتی شعاری و ظاهری خواند و تاکید کرد این گونه اقدامات سبب افزایش فساد، ارتشا و تقلب می‌شود.

در پی اخبار منتشر شده در مورد بخشنامهٔ ابلاغی شهرداری تهران که بر اساس آن از مدیران ارشد و میانی این سازمان در خواست شده که تنها از مردان به عنوان کارمند(مسوول دفتر، اپراتور، منشی و…) استفاده کنند؛ غلامرضا انصاری، عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: این شیوه‌های تفکیکی هم در بعد فرهنگی، اجتماعی و ‌اقتصادی جامعه را دچار خسران و زیان می‌کند.

وی ادامه داد: در شرایطی که یک کارمند ناچار است که برای تامین اقتصادی خانواده‌اش دو شیفت، کار کند این محدودیت‌ها تبعات منفی به بار خواهد آورد و سبب گسترش فساد، ارتشا و تقلب خواهد شد.

این عضو شورای شهرافزود: این گونه اقدامات هزینه‌های زیادی در بر دارد و تنها حرکتی شعاری و اصلاحی ظاهری است که با روح دین و اخلاقیات ما تطابق ندارد. تفکیک جنسیتی بار‌ها در مکان‌ها مختلف مانند دانشگاه امتحان شده و موفق نبوده است.

انصاری با اشاره به اینکه احیای ارزشهای اخلاقی در جامعه بسیاری از مشکلات را حل می‌کند، گفت: کسانی که برای احیای ارزش‌ها، جامعه را محدود به مسائلی مانند حجاب و عفاف می‌دانند، باید توجه کنند که اگر بسیاری از فساد‌های اخلاقی مانند دروغ از جامعه کنار رود دیگر مسائل اخلاقی از جمله مشکلات حجاب و عفاف هم حل خواهد شد.

وی اظهار کرد: در سخنرانی‌های پیش از انقلاب دکتر شریعتی و شهید مطهری با توجه به موقعیت جامعه در ان دوره هیچگاه ممنوعیتی برای حضور زنان بی‌حجاب وجود نداشت اما به صورت تدریجی این افراد با حضور در این سخنرانی‌ها خود را ملزم به رعایت برخی مسائل کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز