خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون زنان در گفتگو با ایلنا:

دولت و مجلس امروز لوایح مربوط به زنان را بررسی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۸۰۷

«امروز جلسه‌ای با شهین دخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پیرامون لایحه‌های در دست بررسی از جمله لایحه بیمه زنان خانه‌دار، افزایش مرخصی زایمان و به ویژه لوایح مربوط به افزایش جمعیت خواهیم داشت.»

یک عضو فراکسیون زنان مجلس از جلسه مشترک که امروز بین این فراکسیون و معاونت امور زنان و خانواده پیرامون لوایح دردست بررسی مربوط به زنان برگزار می‌شود خبر داد.

حلیمه عالی عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا از جلسه مشترک این فراکسیون با معاونت امور زنان ریاست جمهوری خبر داد و گفت: امروز جلسه‌ای با شهین دخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پیرامون لایحه‌های در دست بررسی از جمله لایحه بیمه زنان خانه‌دار، افزایش مرخصی زایمان و به ویژه لوایح مربوط به افزایش جمعیت خواهیم داشت.
عالی در مورد لایحه بیمه زنان خانه دار گفت: در لایحه بودجه، معاونت امور زنان برای بیمه ۵۰۰ هزار نفر زن خانه‌دار ۲۵۰ میلیارد تومان درخواست کرده بود که دولت این مبلغ را به ۱۵ میلیارد تومان کاهش داد. در واقع با این کار دولت وضعیتی بوجود آورد که عملاً این لایحه انجام نشدنی به نظر بیاید.
این نماینده مجلس در مورد قانون افزایش مرخصی زایمان نیز افزود: متاسفانه زنان در بسیاری از موارد در محل کار خود مورد ظلم قرار می‌گیرند و تسهلاتی که باید به آنان ارائه شود از آن‌ها دریغ می‌کنند. در مورد اجرایی شدن قانون افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه نیز صحبت هایی مبنی براینکه بودجه آن از محل منابع در نظر گرفته شده برای افزایش جمعیت پرداخت شود وجود دارد.
وی در پایان اشاره کرد: این لوایح مواردی هستند که هم معاونت امور زنان و خانواده و هم فراکسیون زنان و خانواده مجلس آن‌ها را پیگیری می‌کنند و به دنبال تحقق آن‌ها هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز