خبرگزاری کار ایران

مشاور استاندار تهران در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

یکپارچه سازی برنامه‌های حوزه زنان سرپرست خانوار توسط استانداری

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۰۵۶

«تا کنون با بهزیستی، کمیته امداد و دیگر نهادهای متولی زنان سرپرست خانوار جلساتی داشته‌ایم تا بتوانیم فعالیت‌ها در حوزه زنان سرپرست خانوار را یکپارچه کنیم»

مشاور استاندار تهران در امور زنان و خانواده اشتغال زنان سرپرست خانوار را از جمله اولویت مسائل زنان این استان خواند و افزود: درحال یکپارچه سازی برنامه‌های دستگاه‌های مختلف برای زنان سرپرست خانوار هستیم تا از موازی کاری جلوگیری شود و زنان بیشتری تحت پوشش قرار بگیرند.

زهرا ساعی و مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد چگونگی تعیین وظایف برنامه‌های این دفتر، گفت: وظایف این دفتر بر اساس برنامه‌های استانداری و هماهنگ با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور تعیین می‌شود.

مشاور استاندار تهران ادامه داد: در حال حاضر یکی از برنامه‌های ما احصاء و اولویت بندی مسائل زنان توسط دفاتر امور زنان و خانواده در شهرستان‌هاست تا در کارگروه زنان و خانواده استان مورد بررسی قرار گیرد و در قالب کمیته‌هایی تعریف و اجرا شود.

ساعی افزود: علاوه براینکه دفاتر ما وظیفه اجرای این برنامه‌ها را دارند به موازات آن نیز فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه زنان هم انجام می‌دهند. همچنین نظارت و ارزیابی بر کار دستگاههای اجرایی در امور زنان نیز جزو وظایف دفتر امور زنان و خانواده استانداری قرار دارد.

وی در مورد اولویت‌های مشخص شده در حوزه زنان گفت: در حال بررسی مشکلات زنان استان تهران هستیم و در برخی از شهرستان‌ها نیز این اولویت‌ها مشخص شده و قرار است که در دستور کار جلسه بعدی کارگروه زنان و خانواده استان قرار بگیرد.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری تهران افزود: در حال حاضر مشکلات زنان سرپرست خانوار، از جمله اشتغال آنها و همچنین مسائل فرهنگی و اجتماعی این زنان در اولویت بالایی قرار دارد بنابراین در حال بررسی و برنامه ریزی برای رفع این مشکلات هستیم.

ساعی ادامه داد: تا کنون با بهزیستی، کمیته امداد و دیگر نهادهای متولی زنان سرپرست خانوار جلساتی داشته ایم تا بتوانیم فعالیت‌ها در حوزه زنان سرپرست خانوار را یکپارچه کرده و در قالب یک برنامه منسجم درآوریم تا از موازی کاری جلوگیری شود و زنان بیشتری تحت پوشش قرار گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز