خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت خبر داد:

مشوق‌های دولت برای ترویج زایمان طبیعی

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۳۶۸

«حذف فرانشیز برای مادر یکی از این مشوق‌ها است. / مشوق دوم بحثبازسازی بلوک‌های زایمان و و زایشگاه‌ها و ایجاد فضاهای اختصاصی برای مادران است.»

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از آمار غیر منطقی ۵۴ درصد سزارین به سمت آمار منطقی حدود ۳۰ درصد حرکت کنیم، باید به هر سه ضلع مادر، عامل زایمان و بیمارستان توجه داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، دکتر محمد حاجی آقاجانی افزود: مشوق‌هایی برای هر سه ضلع در نظر گرفته شده به طوریکه حذف فرانشیز برای مادر یکی از این مشوق‌ها است. مشوق دوم بحثبازسازی بلوک‌های زایمان و و زایشگاه‌ها و ایجاد فضاهای اختصاصی برای مادران است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات طرح تحول سلامت را صرف بازسازی این بلوک‌ها خواهیم کرد، گفت: صندوق ترویج زایمان طبیعی نیز در این طرح ایجاد شده است که از محل هدفمندی و زایمان‌هایی که انجام می‌شود، رقمی به این صندوق خواهد رفت. از محل این صندوق زیر نظر روسای دانشگاه‌ها و بخش‌ها برای بازسازی زایشگاه‌ها، فرهنگ سازی و آموزش مادران استفاده می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مشوق سوم برای مادران زایمان بی‌درد است، گفت: بحثبعدی در راستای سیاست‌های تشویقی بسته زایمان طبیعی، توانمندسازی مادران در قالب برگزاری ۸ جلسه آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه مشوق‌های عامل زایمان نیز در نظر گرفته شده‌اند، ادامه داد: همچنین برای اشتغال به کار ماماهای بیکار برنامه‌هایی پیش بینی شده چون با اجرای طرح تحول نظام سلامت افزایش نیاز به نیروهای ماما و جذب ماماهای بیکار بیش از گذشته حس می‌شود.

آقاجانی افزود: همچنین ماماهایی که بیرون از فضای بیمارستان مطب داشته و مشغول به کار هستند، می‌توانند در صورت وجود ظرفیت خالی زایشگاه‌های بیمارستان، در آنجا خدمت رسانی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز