خبرگزاری کار ایران

بهزیستی و قوه قضائیه امضا کردند:

تفاهم‌نامه‌ای به قصد اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۷۵۲

با توجه به روند رشد طلاق در سالهای گذشته این سازمان با قریب به ۱۹ هزار گروه همیار، ۱۲۰۰ الی ۱۳۰۰ مرکز مشاوره دولتی و همچنین ظرفیتهای دیگری در حوزه اجتماعی مانند اورژانس اجتماعی مجموعه کاملی را برای پیشگیری و مداخله در طلاق در تمامی کشور دنبال می کند.

تفاهم نامه‌ای با عنوان «پیشگیری و مداخلات به موقع در طلاق در راستای تحکیم خانواده و پیشگیری از طلاق» میان دو سازمان بهزیستی و معاونت فرهنگی قوه قضاییه امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در این نشست گفت: بنابر توصیه های مقام رهبری و ابلاغ سیاستهای جمعیت، این سازمان همواره در راستای جلوگیری از گسست خانواده برنامه‌هایی را اجرا کرده است که امضای این تفاهم نامه از جمله آنهاست.

وی افزود: با توجه به روند رشد طلاق در سالهای گذشته این سازمان با قریب به ۱۹ هزار گروه همیار، ۱۲۰۰ الی ۱۳۰۰ مرکز مشاوره دولتی و همچنین ظرفیتهای دیگری در حوزه اجتماعی مانند اورژانس اجتماعی مجموعه کاملی را برای پیشگیری و مداخله در طلاق در تمامی کشور دنبال می کند.

رئیس سازمان بهزیستی بااشاره به اینکه افزایش دسترسی به مراجعین برای طلاق یکی از مسائل این سازمان بود افزود: به همین دلیل تصمیم گرفته ایم که این تفاهم نامه را با قوه قضاییه که در گذشته نیز برقرار بوده به روز و تمدید کنیم.

در ادامه مجید رضازاده رئیس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی با اشاره به تفاوت های تفاهم نامه جدید با تفاهم نامه های گذشته افزود: در تفاهم نامه جدید بحثمشاوره و آموزش های مهارتهای خانواده پررنگ تر شده است همچنین خدمات دهی رایگان مراکز ما از نقاط قوت این تفاهم نامه محسوب می شود.

وی افزود: آموزشهای مهارتهای زندگی، فرزند پروری، سلامت رفتارهای جنسی در خانواده از جمله موضوعاتی است که د راین تفاهم مراکز مشاوره ما ارائه خواهند کرد.

محمد نفریه معاون اجتماعی این سازمان نیز در مورد نتایج به دست آمده از اجرای این طرح در گذشته ادامه داد: در مراحلی ششماه و یک ساله کسانی که برای طلاق مراجعه کرده اند را تحت پوشش قرار می دهیم و نتایج به د ست آمده حاکی از آن است که پس از استفاده از این خدمات و مراکز با کاهش ۵۰درصدی طلاق در طلاق روبرو بوده ایم.

آرزو ذکایی فر مدیر کل دفتر مشاوره و روانشناختی با اشاره به اینکه ۱۲۰۰ مرکز مشاوره دولتی و غیر دولتی این سازمان در سراسر کشور مشغول به خدمات دهی است گفت: علاوه بر آموزشهایی که برای پیشگیری از طلاق داده می شود در صورتی که درنهایت افراد تصمیم به طلاق بگیرند به منظور کاهش آسیب های طلاق خدمات مشاوره ای برای زن، مرد و فرزندان ارائه می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز