خبرگزاری کار ایران

یک عضو شورای راهبردی امور جوانان خواستار شد:

درخواست شفاف‌سازی موضع دولت در حوزه زنان و جوانان

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۶۶۸

مسائل جوانان فراتر از وام و همایش ازدواج است / برای سامان دهی امور جوانان نیاز به عزم ملی است و باید توجه داشت بخش مهمی از مدیریت جهادی و عزم ملی وابسته به زنان وجوانان است.

یک عضو شورای راهبردی امور جوانان با اشاره به اینکه مهمترین چالش در حوزه جوانان نبود اراده کافی است گفت: دولت باید در حوزه زنان و جوانان مواضع خود را به طورشفاف اعلام کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در اولین نشست شورای راهبردی امور جوانان که در وزارت خانه ورزش و امور جوانان برگزار شد، شهین دخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه زنان و جوانان در انتخابات ۲۴ خرداد سهم بسزایی داشتند. گفت: ما اکنون ۲۳ میلیون جوان داریم که نیمی از آنان را زنان تشکیل می دهند، بنابراین حوزه‌های خانواده، جوانان و زنان ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند و معاونت امور زنان این ضرورت را دارد که با وزارت ورزش و جوانان تعاملات لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: برای سامان دهی امور جوانان نیاز به عزم ملی است و باید توجه داشت بخش مهمی از مدیریت جهادی و عزم ملی وابسته به زنان وجوانان است و تا برای ساماندهی امور جوانان و زنان اراده ملی محقق نشود هیچ اتفاق خاصی صورت نمی‌گیرد.

اراده کافی وجود ندارد

در ادامه رضا صالحی امیری رئیس کتابخانه ملی و یکی از اعضای این شورا گفت: دولت یازدهم باید برنامه روشن و واضحی برای زنان و جوانان داشته باشد و باید مواضع خود را در این زمینه روشن کند.

وی با اشاره به اینکه مسئله شناسی در حوزه جوانان تاکنون ناکافی بوده است، گفت: مهمترین چالش در این بحثآن است که اراده کافی وجود ندارد.

صالحی امیری با اشاره به اینکه مسائل جوانان فراتر از وام و همایش ازدواج است گفت: ما نیازمندیم که در سطوح مختلف و عمیقی مانند سطوح ساختاری مدیریتی سیاسی برنامه ای و… به این مسئله بپردازیم.

رئیس کتابخانه ملی افزود: آمار طلاق از ۳ درصدبه ۳۰ درصد رسیده است و این آمار جدای از میزان طلاقهای عاطفی است.

او در پایان گفت: ما از یک طرف جوانان را به شدت به ازدواج تشویق میکنیم و از طرف دیگر با تعداد طلاقهای زیادی روبرور هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز