خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس‌جمهور مطرح کرد؛

تلاش جامعه جهانی برای بهبود شرایط زنان و برون‌رفت از وضعیت موجود

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۶۰۲

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در نشست مقام‌های عالی رتبه با موضوع بررسی چالش‌ها و دستاوردهای اهداف توسعه هزاره برای زنان و دختران سخنرانی خود را ارائه کرد.

ایلنا: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به دستاوردهای حضور در کمیسیون مقام زن گفت: این اجلاس فرصت مغتنمی به منظور آشنایی با وضعیت جهان و رسیدن به راهکارهای مشترک برای بهبود شرایط جامعه زنان و برون‌رفت از وضعیت موجود است.

به گزارش ایلنا به نقل از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، " شهیندخت مولاوردی " در جمع بندی دستاوردهای سفر خود در پنجاه و هشتمین نشست سالیانه کمیسیون مقام زن که از دهم تا بیست و چهارم مارس در مقر اصلی سازمان ملل برگزار می‌شود گفت: در مراسم افتتاحیه نشست سالیانه کمیسیون مقام زن که با حضور‌بان کی مون و معاون دبیرکل و مدیر اجرایی نهاد زنان سازمان ملل برگزار شد به عنوان نخستین سخنران دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران درخصوص مباحثمربوط به زنان و خانواده را تشریح کردم.

معاون رئیس جمهور افزود: عصر دوشنبه در نشست مقام‌های عالی رتبه با موضوع بررسی چالش‌ها و دستاوردهای اهداف توسعه هزاره برای زنان و دختران سخنرانی خود را ارائه دادم و در حاشیه این اجلاس دیدار‌ها و مذاکرات سازنده‌ای را با رؤسای هیأت‌های نمایندگی ۱۰ کشور از جمله ایتالیا، آلمان، برزیل، مکزیک، ترکیه، آذربایجان، پاکستان و اندونزی و همچنین معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر اجرایی این نهاد بین المللی در امور زنان انجام دادم.

مولاوردی اضافه کرد در این دیدار‌ها و تبادل نظر‌ها نکات بسیار خوب و ارزشمندی مطرح شد با نمایندگان برخی کشور‌ها توافقنامه همکاری امضا کردیم تا به یاری خدا بتوانیم همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه در خصوص مسائل مربوط به حوزه زنان و خانواده را گسترش دهیم.

وی افزود: همچنین با کشورهای هم فکر و همسو با جمهوری اسلامی به ویژه کشورهای اسلامی در خصوص سند نهایی اجلاس و پیشنهاد‌ها و موضوعاتی که باید در این سند لحاظ شود، مذاکرات بسیار خوب و سازنده‌ای انجام شد.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: این اجلاس فرصت مغتنمی است به منظور آشنایی با وضعیت جهان و رسیدن به راهکارهای مشترک برای بهبود شرایط جامعه زنان و برون از وضعیت موجود و جمهوری اسلامی ایران همواره با حضور فعال و تأثیر گذار تلاش می‌کند نقش مهم و تأثیرگذاری در این گونه اجلاس‌ها داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز