خبرگزاری کار ایران

مولاوردی برنامه سفر خود به نیویورک را تشریح کرد

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۳۸۲

اجلاس سالیانه کمیسیون مقام زن که زنان جهان را از اقصی نقاط عالم گرد هم می‌آورد، فرصت مغتنمی است برای شنیدن صداهای مختلف زنان از سراسر جهان و بهره‌مندی از خرد جمعی و اجماع بر ارائه راه حل‌های جهانی برای برون رفت از وضعیت موجود.

ایلنا: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سفر خود به نیویورک به منظور شرکت در اجلاس سالیانه کمیسیون مقام زن برنامه های این سفر را تشریح کرد و گفت: سخنرانی در در روز دوشنبه، ملاقات با رییس نهاد زنان سازمان ملل، دیدار با حداقل ۱۰ هیئت شرکت کننده در اجلاس از کشورهای مختلف و… از جمله برنامه‌های این چند روز است.

به گزارش ایلنا، " شهیندخت مولاوردی " معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که به جهت شرکت در پنجاه و هشتمین اجلاس سالیانه کمیسیون مقام زن که از ۱۰ تا ۲۱ مارس برگزار می‌شود به نیویورک سفر کرده است در مورد برنامه های خود در این نشست در صفحه فیسبوک خود نوشت: " این نشست به بررسی چالش‌ها و دستاوردهای اهداف توسعه هزاره برای زنان و دختران و ارائه الگویی برای توسعه بعد از ۲۰۱۵ و اهداف توسعه پایدار اختصاص دارد.

در اهداف توسعه هزاره که به سند MDGs معروف است، دولت‌ها مسئولیت جمعی خود را در رابطه با تضمین حفظ و احترام به کرامت انسانی، برابری و عدالت در سطح جهانی به رسمیت شناخته‌اند. ارتقای توسعه و ریشه کن کردن فقر، تحقق و ارتقای برابری جنسیتی و توانمند سازی زنان از جمله عوامل مؤثر جهت تحقق حقوق بشر در عرصه جهانی دانسته شده است.

سخنرانی در در روز دوشنبه، در مراسم افتتاحیه اجلاس ۱۰ مارس، ذیل آیتم مباحثعمومی؛ سخنرانی در میزگرد عالیرتبه تحت عنوان " چالش‌ها و دستاوردهای اهداف توسعه هزاره برای زنان ودختران "؛ ملاقات با رییس نهاد زنان سازمان ملل؛ شرکت در مهمانی مشترک مدیر اجرایی نهاد زنان، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای حقوق بشر و دبیر کل امور برابری جنسیتی یونان و دیدار با حداقل ۱۰ هیئت شرکت کننده در اجلاس از کشورهای مختلف و… از جمله برنامه‌های این چند روز است.

پیش از این اجلاس نشست‌های منطقه‌ای سازمان ملل برای بررسی موضوع و ارائه نظرات و راهکارهای منطقه‌ای جهت لحاظ در جمع‌بندی و گزارش نهایی برگزار شده است. اجلاس سالیانه کمیسیون مقام زن که زنان جهان را از اقصی نقاط عالم گرد هم می‌آورد، فرصت مغتنمی است برای شنیدن صداهای مختلف زنان از سراسر جهان و بهره‌مندی از خرد جمعی و اجماع بر ارائه راه حل‌های جهانی برای برون رفت از وضعیت موجود، و محمل مناسبی است برای تبادل تجارب مفید و ارزنده کشورها در بهبود وضعیت زنان و دختران. امیدواریم حضور هیئت ایرانی در این اجلاس اهداف و نتایج مورد نظر را به همراه داشته باشد. "

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز