خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور تاکید کرد؛

لزوم حضور یک مسئول مستقل برای امور زنان در فرمانداری‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۵۸

اگر تنها بحثدر دفا‌تر امور زنان در مورد ساعت کاری؛ مرخصی و ایجاد مهد کودک و این گونه مسائل باشد کاری از پیش نمی‌رود زیرا این مسائل تنها یک درصد از دغدغه حوزه زنان است یک مشاور باید از حضور بانوان در حوزه‌های رسمی دفاع کند.

ایلنا: وزیر کشور گفت: حتماً باید مسئول مستقلی برای امور زنان در فرمانداری‌ها حضور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست مشترک مشاور امور زنان استانداری‌ها در وزارت کشور، " عبدالرضا رحمانی فضلی " با تاکید بر این مسئله که امور بانوان باید متصل با سایر فعالیت‌ها باشد و نباید مستقل و جد ا از بقیه ساختار‌ها عمل کند گفت: مشاوران این حوزه باید مسائل مختلف را در حوزه بانوان شناسایی کنند و درک درستی از نقش بانوان در همه زمینه‌ها داشته باشند تا بتوانند برای بهبود وضعیت زنان فعالیت کنند.

وی افزود: اگر تنها بحثدر دفا‌تر امور زنان در مورد ساعت کاری؛ مرخصی و ایجاد مهد کودک و این گونه مسائل باشد کاری از پیش نمی‌رود زیرا این مسائل تنها یک درصد از دغدغه حوزه زنان است یک مشاور باید از حضور بانوان در حوزه‌های رسمی دفاع کند.

وی افزود: گام بعدی هماهنگی و انسجام میان مدیران کل زنان و همین طور هماهنگی با وزارت کشور در سومین مرحله با سایر دستگاه‌ها است.

رحمانی فضلی افزود: سی و یک استان به معنای سی و یک ظرفیت و محفل قانونی و تبلیغی برای دفتر امور زنان است که اگر به صورت هماهنگ با یکدیگر در مورد مسئله‌ای ساخت همکاری کند می‌تواند بسیار قدرتمند و تاثیر گذار باشد هماهنگی این دفا‌تر با وزارت کشور راه ارتباطی شبکه بانوان با خط ملی است.

وزیر کشور ادامه داد: فرمانداری‌ها زیر مجموعه استانداری هستند و ما۴۳۰ فرمانداری داریم که باید حتماً دفتر امور بانوان در آن وجود داشته باشد که این مسئله می‌تواند شبکه‌ای قدرتمند و ظرفیت لازم را فراهم کند.

رحمانی فضلی افزود: شناخت مشکلات و مسائل بخش بسیار مهمی است، هنگامی که منابع محدود است بهتر است در موارد خاصی متمرکز شویم. برای نمونه اعتیاد معضل بزرگی است که یک میلیون و سیصد و بیست و پنج هزار نفر را مستقیماً درگیر کرده است. که اگر زنان خانواده‌های این افراد را در نظر بگیریم به این نتیجه می‌رسیم که دو میلیون زن با این حوزه درگیر هستند و ۵۵ درصد دلایل طلاق نیز به خاطر همین مسئله است.

وزیر کشورگفت: مسئله بعدی دیگر NGO‌ها و نهادهای مدنی است که می‌تواند ظرفیت‌های خوبی را ایجاد کند و دفا‌تر می‌توانند با همراهی با آن‌ها روی پروژه‌های خاصی مانند اشتغال بانوان یا مسائل حقوقی بانوان تمرکز کنند بنابراین حمایت از آن‌ها در دستور کار است.

وی افزود: پژوهش نیز مسئله‌ای که باید به آن توجه شود. با این رویکرد که پژوهش‌ها باید قابلیت عملی و اجرایی کردن داشته باشد و ناظر به حل یک معضل باشند.

وزیر کشور در مورد بودجه دفا‌تر مشاوران گفت: بر اساس ابلاغیه‌ها به استانداری‌ها منابع لازم در نظر گرفته خواهد شد و همین طور در ساختار تشکیلاتی نیز جایگاهی برای مدیر کل و مشاور امور زنان مشکلی وجود نخواهد داشت و حتماً لازم است در فرمانداری‌ها یک مسئول مستقل برای امور زنان وجود داشته باشد.

وی در پایان افزود: کلیه فعالیت‌های مشاور امور زنان باید بدون جهت گیری‌های سیاسی و هماهنگی با وزارت کشور باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز