خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

عملکرد گشت ارشاد نیازمند بازبینی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۰۱

طبق ماده ۲۲۷ قانون پنجم توسعه دولت موظف است سند امنیت اجتماعی برای زنان را تدوین کند که اخیراً یک مهلت سه ماهه برای تدوین این سند، داده و وظیفه آن به معاونت زنان محول شده است.

ایلنا: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: نیروی انتظامی آخرین دستگاهی است که باید در مورد حجاب و عفاف اقدام کند و عملکرد نیروی انتظامی در طرح حجاب و عفاف که تحت " قانون راهکار توسعه و گسترش حجاب و عفاف " قرار دارد نیازمند تجدیدنظر و بازبینی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " شهیندخت مولاوردی "، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشستی که برای پاسخ به سوالات کاربران فضای مجازی برگزار شده بود، در پاسخ به سوال یسیاری از کاربران در مورد گشت ارشاد و دیدگاه معاونت زنان درباره این مسئله گفت: " قانون توسعه راهکارهای گسترش حجاب و عفاف " به ۲۶ الی ۲۸ دستگاه اجرایی ابلاغ شده است که یکی از آن‌ها نیروی انتظامی است. این دستگاه باید در مرحله آخر قرار بگیرد اما به علت آنکه دستگاه‌های دیگر وظایف خود را در این مورد انجام ندادند؛ نیروی انتظامی به این مسئله وارد شد.

وی ادامه داد: در قانون مجازات اسلامی کشور ما در مورد عفاف و حجاب به برخورد با بی‌حجابی اشاره شده است. نگرانی ما در مورد روش اجرای طرح هایی است که ارزش ها را مخدوش می کند؛ بنابراین این مسئله نیازمند تجدیدنظر و بازدید است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: طبق ماده ۲۲۷ قانون پنجم توسعه دولت موظف است سند امنیت اجتماعی برای زنان را تدوین کند که اخیراً یک مهلت سه ماهه برای تدوین این سند، داده و وظیفه آن به معاونت زنان محول شده است. اما متوجه شدیم که دولت قبلا این وظیفه را به وزارت کشور واگذار کرده بوده بنابراین وزارت کشور سندی را در این مورد تدوین کرده است. اما این سند نهایی نیست و در حال بررسی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز