خبرگزاری کار ایران

مولاوردی در مراسم ترحیم دو کارگر زن کشته شده در آتش سوزی؛

معاونت امور زنان، حادثه جمهوری را پیگیری می کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۵۳

گلایه ما از خانم آباد است که مسئول پیگیری این مسئله هستند و با توجه به مسئولیتی که دارند در تلویزیون حادثه دیده‌ها را مقصر دانستند و گفتند که باید صبر می‌کردند. کسی که از پنجره ساختمان آویزان می‌شود آیا از سردلخوشی این کار را می‌کندیا برای نجات جان خودش؟

ایلنا: معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، در مراسم ترحیم دو کارگر زن کشته شده در آتش سوزی گفت: رئیس جمهور دستور اکید بر پیگیری این مساله داده‌اند. ما هم در معاونت امور زنان پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در پی کشته شدن دو زن کارگر در آتش سوزی یک کارگاه تولید پوشاک، در مراسم ترحیمی که اتحادیه زنان کارگر برای این دو برگزار کرده است، " شهیندخت مولاوردی "، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، ضمن حضور در این مراسم و ابراز همدردی با خانواده این دو کارگر گفت: آقای روحانی دستور اکید بر پیگیری این مساله داده‌اند. ما هم در معاونت امور زنان پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی افزود: باید پیشگیری‌های لازم برای جلو گیری از بروز این حوادثصورت بگیرد. این مساله که برخی از بانوان مجبور به کار در شرایط سخت هستند نیز باید تغییر کند و به شرایط بهتری تبدیل شود. برای این مساله که کارگاه‌ها زیر پنج نفر از شمول برخی از قوانین کار شده‌اند، نیز باید دید چه کاری می‌توان انجام داد. یا باید قانون تغییر کند و یا تدابیر دیگری اندیشیده شود تا ازوقوع این گونه حوادثجلوگیری شود.

ملیحه فروتن خواهر یکی از این کارگران فوت شده نیز به خبرنگار ایلنا گفت: بعد از روز سوم تازه شهردار منطقه ۱۵ آمدند. انتظار داشتیم که شهرداری حمایت بیشتری بکند. خانم آباد، عضو شورای شهر که فقط از شهرداری و کار خودشان دفاع کرده‌اند. از شورای شهر فقط خانم دانشور تشریف آوردند و ابراز همدردی کردند و سایر مسئولین هم گفتند ما تلفن شما را نداشتیم جالب است که روزنامه‌ها تلفن ما را داشتند اما شهردار منطقه بعد از روز سوم می‌گوید من شماره تماس شما را نداشتم.

وی افزود: گلایه ما از خانم آباد است که مسئول پیگیری این مسئله هستند و با توجه به مسئولیتی که دارند در تلویزیون حادثه دیده‌ها را مقصر دانستند و گفتند که باید صبر می‌کردند. کسی که از پنجره ساختمان آویزان می‌شود آیا از سردلخوشی این کار را می‌کند؟ یا برای نجات جان خودش؟ آتش نشانی هم فقط از خودش دفاع می‌کند. درست است که آتش نشانی ظرف سه دقیقه رسیده است، اما وسایلش ناکارآمد بود و تشک نجاتش را هم به بهانه اینکه باز کردنش ۵ دقیقه طول می‌کشد باز نکرده است. با این وضعیت نیامدنشان بهتر از آمدنشان بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز