خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور عنوان کرد:

تاکید بر نقش پررنگ زنان در دوران دفاع مقدس

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۶۷

در جمع مدیران و فرمانداران و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و… هیچ زنی به چشم نمی‌خورد که البته این تصویر مینیاتوری است از جامعه خودمان در کل.

ایلنا: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پایان سفر استانی خود به همراه هیات دولت، به استان خوزستان اظهار کرد: به گواه تاریخ و شواهد عینی در این استان نقش زنان در دوران مقاومت هشت سال دفاع مقدس اگر بیشتر از مردان نیست کمتر هم نیست و بواسطه آسیب‌های بیشتری که متحمل شده‌اند، شایستهٔ توجه و حمایت ویژه‌‌اند.
به گزارش ایلنا؛ شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در پایان اولین سفر استانی دولت به خوزستان درصفحهٔ شبکه اجتماعی خود نوشت:
«سلام دوستان. سفر سه روزه به استان خوزستان به عنوان اولین سفر و دیدار مردمی دولت تدبیر و امید دیشب پایان یافت. برای من که هر سه روز هیئت دولت را در این سفر همراهی می‌کردم فرصت مغتنمی فراهم شد تا از نزدیک و رو در رو در جریان وضعیت کلی حاکم بر این استان زرخیز و در عین حال کمتر برخوردار و بویژه وضعیت زنان و مسایل و مشکلات و انواع کمبود‌ها و محدودیت‌های ریز و درشت این حوزه قرار بگیرم. در فواصل برنامه‌های پیش بینی شده به سرعت برنامه‌هایی برای نشست‌ها و دیدارهای متعدد تدارک دیده شد.
دیدار با رییس و اعضای کمیته زنان ستاد دکتر روحانی در استان، جلسه با کارگروه زنان و خانواده متشکل از مدیران کل و مشاورین ادارات مرتبط با این حوزه، نشست مشترک با فرمانداران و مشاورین امور زنان و خانواده فرمانداری‌ها، دیدار با فرهنگیان، دانشگاهیان و فعالین سیاسی زن و اعضای سابق شورای شهر اهواز و دیدار با اعضای موسسه بهار خرمشهر که همسر شهید سید عبدالرضا موسوی(فرمانده سپاه خرمشهر) و خواهران شهید محمد جهان آرا و زنانی از دوران مبارزه قبل از انقلاب و مقاومت خرمشهر از مؤسسین آن هستند(در محل مسجد تاریخی و مقدس و خاطره انگیز جامع خرمشهر) از جمله این برنامه‌های اختصاصی بود.
در تمام این برنامه‌ها با زنان توانمند و با اراده و مقتدری روبرو شدم که علیرغم تمامی موانع، محدودیت‌ها و چالش‌ها خم به ابرو نیاورده و با قدرت روی پای خود ایستاده‌اند و کمر به خدمت به همنوعان خود بسته‌اند. بی‌تعارف از تک تک آن‌ها روحیه و درس گرفتم و از اینکه در همایش‌های برگزار شده در طول سفر و با حضور رییس جمهور از جمله همایش ظرفیت‌های توسعهٔ استان و یا همایش نخبگان جای بسیاری از آن‌ها خالی بود متأسف شدم. این نکته در جلسه شورای اداری استان با رییس جمهور بیشتر خود را نشان می‌داد و در جمع مدیران و فرمانداران و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و… هیچ زنی به چشم نمی‌خورد که البته این تصویر مینیاتوری است از جامعه خودمان در کل.
در اولین برنامه که دیدار با رییس و اعضای کمیته زنان ستاد دکتر روحانی در استان خوزستان در ساعات پایانی روز اول سفر انجام شد، از شرایط بعد از انتخابات و دیده نشدن تلاش‌هایشان در روزهای سخت مبارزات انتخاباتی و میدان یافتن به اصطلاح مجاهدان صبح شنبه، به شدت دلخور و نگران و سرخورده بودند و سر درد دلشان باز شد.
ناگفته نماند در نشست مشترک با فرمانداران با مردان فهیم، آگاه و با حساسیت بالا نسبت به مسایل و مشکلات زنان و خانواده در فرمانداری‌های خود مواجه شدم و از اینکه مردان سرزمینم این چنین دلسوز و دوشادوش همسران و مادران و خواهران خود برای دستیابی به فرصت‌های برابر و تحقق عدالت جنسیتی تلاش می‌کنند بر خود بالیدم و به آینده‌ای روشن امیدوار شدم.
مشخصاً و به گواه تاریخ و شواهد عینی در این استان نقش زنان در دوران مقاومت هشت سال دفاع مقدس اگر بیشتر از مردان نیست کمتر هم نیست و بواسطه آسیب‌های بیشتری که متحمل شده‌اند، شایستهٔ توجه و حمایت ویژه‌‌اند و عدالت ایجاب می‌کند در مسیر و جریان توسعه و در مدیریت‌های استان، سهم قابل توجه و درخوری داشته باشند تا در کنار مردان رونق و نشاط و رفاه را به زندگی مردم شریف و خونگرم و لایق این استان با تمام ظرفیت‌ها و منابع سرشار و عظیم آن برگردانند.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز