خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد؛

ثبت هزار و ۸۰۰ وقف جدید در سال جاری / تخصیص ۱۱۰ میلیارد اعتبار برای آبادانی بقاع

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۷۷

آبادانی و عمران هزار و ۱۱۷ بقعه در دستور کار است / برای این منظور ۱۱۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته است که تاکنون ۵۵ میلیارد تومان آن محقق شده است.

ایلنا: نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: در سال جاری هزار و ۸۰۰ وقف جدید ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدی در نشست خبری خود با خبرنگاران با تاکید بر اینکه باید وقف را مردمی کرد، اظهار کرد: هفته وقف از ۹ دی تا ۱۵ دی‌ماه برگزار می‌شود. در این هفته برنامه‌های متعددی بر اساس عنوان روز برگزار می‌شود که برگزاری همایش وقف و رسانه یکی از این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: پنجمین همایش وقف و رسانه ۸ دی ماه در تالار وحدت در راستای پاسداشت زحمات فعالان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون هفتاد میلیارد تومان از محل در آمد موقوفات صرف نیات اجتماعی، درمانی و فرهنگی شده است، اظهار کرد: در طرح پیوند آسمانی هزار و ۱۰۵ خانوار و طرح زائرین حرم رضوی ۶۷۳ نفر تحت پوشش نیات واقفین قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه طرح دست‌های مهربانی ویژه افراد مستمند و ایتام نیز ۱۴ اسفند برگزار می‌شود، ادامه داد: طرح مهر تندرستی نیز ۲۹ دی ماه اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از ثبت هزار و ۸۰۰ وقف جدید در سال جاری خبر داد و گفت: شعار همه واقف باشیم را با مردمی کردن وقف عملیاتی کنیم.

حجت‌الاسلام محمدی درباره امامزاده‌گان و بقاع متبرکه نیز اعلام کرد: آبادانی و عمران هزار و ۱۱۷ بقعه در دستور کار است و قرار است در ۷۵۶ هزار و ۴۰۰ متر مربع از مساحت بقاع مبارکه آبادنی صورت گیرد برای این منظور ۱۱۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته است که تاکنون ۵۵ میلیارد تومان آن محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان از مصوبه بودجه امسال هنوز ریالی دریافت نکرده است، تصریح کرد: در بخش فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغ معارف قرآن نیز تاکنون در ۲ هزار و ۱۵۰ بقعه مرکز فر هنگی قرآنی دایر شده است. همچنین برنامه‌های آموزش و حفظ قرآن نیز در ماه رمضان برگزار شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش فعالیت‌های قرآنی نیز گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در حفظ قرآن برنامه‌ای در دستور کار گرفته است که در مدت ۴ سال یک میلیون حافظ در رده‌های مختلف داشته باشیم و در سال گذشته برای اجرای این طرح ۲۲۹ هزار نفر و امسال نیز بیش از ۳ هزار نفر شرکت کردند همچنین ۸ هزار نفر نیز از طریق فضای مجازی حافظ قر آن شدند.

محمدی با بیان اینکه در برگزاری مسابقات قرآن در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت و آشنایی با مفاهیم نیز سالانه مسابقات متعددی برگزار می‌شود، اظهار کرد: ماحصل برگزاری دو هزار و ۱۵۱ مسابقه قرآنی در شهرستان، بخش و استان‌ها برگزاری مسابقه بین المللی قرآن است. هر ساله بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این مسابقات شرکت می‌کنند.

وی گفت: در راستای حمایت دولت امکان تحصیل برای قاریان و حافظان قرآن در سطح بین‌المللی و کشوری در دانشگاه‌های کشور فراهم می‌شود که تاکنون ۱۰۷ نفر از این امکانات بهره گرفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز