خبرگزاری کار ایران

بان کی مون خواستار پایان دادن به خشونت علیه زنان شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۲۶

اینجانب از ندای جمعی استقبال می‌کنم که خواستار خاتمه خشونتی است که تقریبا از هر سه زن یکی را در طول عمرش تحت تاثیر قرار می‌دهد / این روز جهانی امحای خشونت علیه زنان فرصتی برای همه ما است تا برای جلوگیری و خاتمه تمامی گونه‌های خشونت علیه زنان و دختران تعهد کنیم.

ایلنا: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی امحای خشونت علیه زنان ۲۵ نوامبر ۲۰۱۳ برابر با ۴ آذرماه جاری گفت: این روز زنان فرصتی برای همه ما است تا برای جلوگیری و خاتمه تمامی گونه‌های خشونت علیه زنان و دختران تعهد کنیم.

به گزارش ایلنا، دبیر کل سازمان ملل متحد در پیام خود آورده است: خشونت علیه زنان و دختران مستقیما بر افراد تاثیر می‌گذارد در عین اینکه بر بشریت مشترک ما نیزصدمه وارد می‌کند. در پاسخ به این چالش جهانی، اینجانب نهضت اتحاد برای خاتمه خشونت علیه زنان در ۲۰۰۸ را معرفی کردم. از آن زمان، شرکا در سراسر جهان به حرکت ما برای حمایت از حقوق بشر زنان و دختران جهت زندگی عاری از خشونت ملحق شده‌اند. اینجانب از ندای جمعی استقبال می‌کنم که خواستار خاتمه خشونتی است که تقریبا از هر سه زن یکی را در طول عمرش تحت تاثیر قرار می‌دهد. اینجانب رهبرانی را تحسین می‌کنم که به وضع و اجرای قوانین کمک کرده و ذهنیت‌ها را تغییر می‌دهند؛ به تمامی آن قهرمانانی از سراسر جهان احترام می‌گذارم که به کاهش آلام قربانیان کمک کرده و عاملی برای تغییر می‌شوند.

وی در ادامه پیام خود گفته است: ماه گذشته در روز ملل متحد اینجانب افتخار داشتم تا دوباره یکی از این قهرمانان را ملاقات کنم، دکتر دنیس موک وگه، موسس بیمارستان پانزی در جمهوری دموکراتیک کنگو، جایی که زنان پس از تجربه هولناک خشونت به آنجا می‌روند. دکتر موک وگه گفته است: بسیاری از اوقات ما به گریه می‌افتیم. همه چیز به شدت تخریب شده است. اما باید شروع به کار کنیم. ما عمل جراحی انجام می‌دهیم. آنچه می‌توانیم را ترمیم می‌کنیم که بسیار مهم است. ایشان از شهامت زنانی روحیه می‌گیرد که آنان را درمان می‌کند و سپس بسیاری از آنان برای کمک به دیگران ادامه کار می‌دهند. اگرچه دکتر موک وگه با خشونت علیه زنان در چارچوب درگیری‌های مسلحانه سروکار دارد، روحیه وی برای مقابله و حل این مشکل باید الگویی باشد برای همه تلاش‌ها جهت کمک به زنانی که با خشونت در خانه، مدرسه و سایر محیط‌های غیرنظامی در سراسر جهان، هر کشور و هر جامعه روبه روهستند.

به گفته‌بان کی مون، امروز با آغاز ۱۶ روز فعالیت از ۲۵ نوامبر تا ۱۰ دسامبر یعنی روز حقوق بشر مصادف است که ما برای به رسمیت شناختن مبارزه با خشونت علیه زنان که نقض فاحش حقوق بشراست تلاش ویژه‌ای می‌کنیم. امسال آگاهی رسانی را با پوشش رنگ نارنجی که نماد تعهد ما به این مهم است، افزایش می‌دهیم. یکی از راههای ایجاد تفاوت، حمایت از صندوق اعتباری ملل متحد برای خاتمه خشونت علیه زنان است که در پاسخ به نقض حقوق بشر و نیازهای امنیت فیزیکی و امنیت اقتصادی کمک می‌کند. در حالیکه تقاضا برای کمکهای مالی آن در سال‌های اخیر دو برابر شده است، مبالغی که صندوق می‌توانسته کمک کند تا ۶۰ درصد کاهش یافته است. اینجانب از تمامی شرکا در خواست کمک برای رفع این نیاز به منابع جهت پیشبرد تلاش‌ها به منظور جلوگیری و خاتمه خشونت علیه زنان و دختران می‌کنم.

بان کی مون در پایان پیام خود آورده است: این روز جهانی امحای خشونت علیه زنان فرصتی برای همه ما است تا برای جلوگیری و خاتمه تمامی گونه‌های خشونت علیه زنان و دختران تعهد کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز