خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج وزارت جوانان:

بیش از ۳۰ درصد طلاق‌ها در سال اول زندگی اتفاق می‌افتد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۹۳

مسائل و مشکلات موجود در حوزه ازدواج از جمله افزایش ناسازگاری میان زوجین، مشکل در روابط با خانواده‌ها، انتظارات غیر معقول از یکدیگر و به دنبال آن مشکلات اجتماعی و فرهنگی این ضرورت را ایجاب می‌کند که فرهنگ سازی گسترده و موج آفرینی فراگیری برای الگوسازی صحیح و شناساندن سبک زندگی اسلامی در جامعه انجام شود.

ایلنا: مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده گفت: عدم شناخت و آگاهی زوجین از مسائل بعد از ازدواج و سطحی نگری به زندگی زناشویی و کوچک شمردن مشکلات باعثشده تا بیش از ۳۰ درصد طلاق‌ها در سال اول ازدواج اتفاق بیفتد.

به گزارش ایلنا، مسعود امینی با اشاره به مشکلات ازدواج جوانان گفت: هیچ زوجی از ابتدا مایل به طلاق و جدایی نیست اما عدم شناخت و آگاهی زوجین از مسائل بعد از ازدواج و سطحی نگری به زندگی زناشویی و کوچک شمردن مشکلات باعثشده تا بیش از ۳۰ درصد طلاق‌ها در سال اول و بیش از ۵۰ درصد در پنج سال اول ازدواج اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: مسائل و مشکلات موجود در حوزه ازدواج از جمله افزایش ناسازگاری میان زوجین، مشکل در روابط با خانواده‌ها، انتظارات غیر معقول از یکدیگر و به دنبال آن مشکلات اجتماعی و فرهنگی این ضرورت را ایجاب می‌کند که فرهنگ سازی گسترده و موج آفرینی فراگیری برای الگوسازی صحیح و شناساندن سبک زندگی اسلامی در جامعه انجام شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده با اشاره به برگزاری آزمایشی طرح آموزش زوج‌های جوان در سراسر کشور اظهار داشت: این طرح آموزشی ۳۰ شهریورماه امسال به ادارات ورزش و جوانان سراسر کشور ابلاغ شد.

امینی در مورد علت انتخاب مساجد برای اجرای این طرح گفت: در فضای اقتصادی کنونی باید دولت را درک کنیم و هزینه طرح‌ها را کاهش دهیم. مساجد، حسینیه‌ها، فرهنگ سرا‌ها و پارک‌ها قابلیت حضور جمعیتی دارند که اگر بتوانیم آن‌ها را مدیریت کنیم بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

وی جامعه هدف طرح را زوجین جوانی دانست که از ازدواج آن‌ها بیش از پنج سال سپری نشده باشد و گفت: البته شرکت سایر زوجین و جوانان بلامانع است. این طرح توسط ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها با همکاری حوزه علمیه برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده در پایان با بیان اینکه معاونت امور زنان ریاست جمهوری از این طرح استقبال کرده است گفت: این معاونت آمادگی خود را جهت همکاری در این طرح اعلام کرده است. همچنین ما آماده همکاری امور مساجد و دیگر نهادهای مرتبط در این طرح کشوری هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز