خبرگزاری کار ایران

حمایت مرکز زنان و خانواده از پایان نامه‌های دانشجویی مرتبط

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۱۴

با توجه به جمعیت ۵۰ درصدی بانوان در جامعه و نیازهای این قشر به یادگیری، گسترش بخش‌های تحقیقاتی و دانشگاهی و آموزش کار‌شناسان در این بخش‌ها باید در دستور کار معاونت امور زنان و خانواده قرار گیرد که در این راستا یکی از وظایف مهم معاونت امور زنان و خانواده تهیه منابع مورد نیاز دانشگاه‌ها و دانشجویان و راهنمایی در خصوص پایان نامه‌های مربوط به زنان است.

ایلنا: معاون امور زنان و خانواده با بیان اینکه هدف ما تعامل با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی است، گفت: بررسی موضوعات مورد نیاز زنان را در معاونت امور زنان پیگیری کرده و با تجهیز کتابخانه تخصصی زنان همکاری نزدیکی با مراکز مطالعات زنان و دانشجویان در ارائه و حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا، شهیندخت مولاوردی در دیدار با آیت الله هاشم هاشم‌زاده هریسی عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب افزود: هدف اصلی ما تعامل مستمر با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی است و یکی از اهداف اصلی معاونت همفکری و همکاری نزدیک با دانشگاهیان خواهد بود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر ارتباط با دانشگاهیان و حوزه‌های علمیه، افزود: بزودی موضوعات مورد نیاز را با کار‌شناسی و بررسی مستمر شناسایی کرده و با تجهیز کتابخانه تخصصی زنان همکاری نزدیکی با مراکز مطالعات زنان و دانشجویان در ارائه و حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی خواهیم داشت.

در ادامه این دیدار، آیت الله هاشم هاشم‌زاده هریسی با اشاره به اهمیت نقش زنان در جهان و ایران، گفت: زنان نقش کلیدی و اصلی در پیشبرد مسائل اصلی جامعه دارند و داشتن یک جامعه سالم، نیازمند توجه ویژه به امور زنان و سلامت آنان است و معاونت امور زنان و خانواده می‌تواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند و حضور زنان در دانشگاه‌ها و تحصیل علم و تحقیق و در کنار آن سلامت زنان می‌تواند انسان را به افق‌های مادی و معنوی اوج دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اولین ثمره علم برای زنان توجه به ارزش بالای آنان در جامعه است، گفت: علم تنها کافی نیست و باید با عمل همراه شود، بنابراین با توجه به جمعیت ۵۰ درصدی بانوان در جامعه و نیازهای این قشر به یادگیری، گسترش بخش‌های تحقیقاتی و دانشگاهی و آموزش کار‌شناسان در این بخش‌ها باید در دستور کار معاونت امور زنان و خانواده قرار گیرد که در این راستا یکی از وظایف مهم معاونت امور زنان و خانواده تهیه منابع مورد نیاز دانشگاه‌ها و دانشجویان و راهنمایی در خصوص پایان نامه‌های مربوط به زنان است.

وی درباره تکریم حقوق زنان اظهار کرد: احادیثبسیاری در تکریم زنان وجود دارد از جمله می‌توان به این حدیثاشاره کرد که «زن‌ها را گرامی ندارند مگر انسان‌های بزرگوار و زنان را حقیر نمی‌کنند مگر انسان‌های کوچک» این حدیثبه درستی بیانگر مقام زن است. اگر ما بخواهیم به حرمت زن معنا و مفهوم دهیم باید آن را وارد عرصه‌ سیاسی، حقوقی، اجتماعی و… کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین ایجاد مرکزی تحقیقاتی و ستادی در مورد موضوعات زنان و حمایت از فعالیت‌های زنان را از وظایف دیگر معاونت امور زنان و خانواده برشمرده و افزود: مشکل اصلی ما جدا بودن مراکز اجرایی و قانونگذاری از مراکز علمی و دانشگاهی است. در حالی که جهت ارتقاء سطح علمی باید مجلس با دانشگاه‌ها ارتباط گسترده‌ای داشته باشد واز دانشجویان در بخشهای تحقیقاتی استفاده کرد، قشر دانشگاهی ما توانایی بالقوه‌ای در کمک به مراکز تحقیقاتی و علمی دارند و قطعا با ارتباط نتیجه بهتری حاصل می‌گردد.

آیت الله هاشم‌زاده هریسی همچنین به اثر جدید خود به نام «آیات زن در قرآن» اشاره نموده و افزود: اخیراً همه آیات مربوط به حقوق زن در قرآن، گروه بندی آیات، شناسایی آیات زنان نامدار در قرآن، آیات احکام زنان(حقوق و فقه بانوان در قرآن) و آیات کلیدی و الواح طلایی حقوق زن در قرآن را در قالب ۴۰ لوح طلائی حقوقی در قالب کتابی عرضه داشته‌ام.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز