خبرگزاری کار ایران

در قالب طرح پیوند آسمانی؛

جهیزیه رایگان و کمک هزینه ازدواج به زوج‌های جوان اهدا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۱۷

در کنار کمک‌های نقدی و غیر نقدی، به تمام خانواده‌های جامعه هدف، بسته فرهنگی شامل قرآن مجید، مفاتیح الجنان، نهج‌البلاغه، مفاتیح الحیات و کتاب آموزش زناشویی اهدا خواهد شد.

ایلنا: معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(س) طرح پیوند آسمانی با هدف اهدای جهیزیه رایگان و کمک هزینه ازدواج به طور همزمان در ۱۷ استان کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی با اشاره به اجرای طرح پیوند آسمانی گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر عمل امینانه به نیات واقفان خیراندیش و در راستای رسالت‌های خطیر سازمان اوقاف و امور خیریه در نظارت و صیانت از نحوه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین خیر اندیش، این سازمان در قدم نخست اقدام به جمع آوری دقیق اطلاعات و آمار موقوفات مرتبط با مسئله ازدواج کرده و پس از احصاء کامل اطلاعات و استخراج ارقام ریالی موقوفات مرتبط، اقدام به تهیه و ابلاغ طرحی با عنوان «پیوند آسمانی» نموده است.

وی هدف از ابلاغ این طرح را اجرای رویه‌ای واحد در اجرای نیات مرتبط با مسئله ازدواج دانست و افزود: اجرای این طرح باعثاجرای رویه‌ای واحد در عمل به نیات مرتبط با ازدواج شده و از اعمال سلیقه‌های شخصی و پراکندگی جلوگیری می‌کند.

شرفخانی همچنین افزود: اجرای این طرح علاوه بر انسجام بخشی و هدایت امینانه نیات، گزارش‌گیری و اطلاع رسانی دقیق از اجرای آن را از جامعیت و شفافیت لازم برخوردار خواهد کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: این طرح روز دوشنبه ۱۵ مهرماه همزمان با سالروز ازدواج فرخنده امام علی علیه السلام و حضرت زهرا علیهاالسلام به طور همزمان در ۱۷ استان کشور برگزار می‌شود و در این رابطه مراسم باشکوه جشن ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علی‌ها با عنوان پیوند آسمانی در یکی از بقاع شاخص متبرکه هر استان و با حضور مردم، خیرین، مسئولان و واقفین برگزار می‌گردد و در بقاع شاخص هر شهرستان نیز مراسم ویژه‌ای به منظور ایجاد وقف جدید برگزار می‌شود.

وی گفت: یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح، ترویج فرهنگ حسنه وقف و بالخصوص وقف برای ازدواج جوانان است که تلاش شده در این برنامه از سخنرانان مطرح در سطح ملی استفاده شود تا ضمن ترویج فرهنگ ازدواج آسان به تبیین و ضرورت وقف برای امر ازدواج بپردازند تا خیرین را به این امر مقدس سوق دهند.

شرفخانی همچنین گفت: پس از این مراسم جهیزیه‌هایی که تهیه شده است به صورت یک کاروان نمادین در سطح شهر به نمایش گذاشته می‌شود و در ‌‌نهایت به صورت محرمانه به خانواده‌هایی که شرایط لازم را برای برخورداری از این تسهیلات دارند با حفظ کرامت و عزت و به صورت غیر آشکار تحویل خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «در این طرح به کلیه جوانانی که شرایط اخذ تسهیلات طرح مذکور را دارند، کمک‌های نقدی و غیر نقدی پرداخت می‌گردد» گفت: در این طرح ادارات موظفند ضمن شناسایی واجدان شرایط دریافت جهیزیه و تسهیلات ازدواج اقدام به تهیه کالاهای اساسی از قبیل فرش، یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، گاز، پتو و سایر کالاهای اساسی نمایند و در صورت وجود منابع مرتبط سبد غذایی نیز تهیه کنند.

وی ادامه داد: در کنار کمک‌های نقدی و غیر نقدی، به تمام خانواده‌های جامعه هدف، بسته فرهنگی شامل قرآن مجید، مفاتیح الجنان، نهج‌البلاغه، مفاتیح الحیات و کتاب آموزش زناشویی اهدا خواهد شد.

شرفخانی با بیان این‌که «یکی از اهداف این طرح ترویج ازدواج آسان است» گفت: یکی از شرایط استفاده از تسهیلات ازدواج پایین بودن مهریه است و تنها کسانی که مهریه آنان پایین‌تر از ۱۱۰ سکه باشد می‌توانند از آن استفاده کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در رابطه با نظارت و بازرسی از طرح مذکور گفت: در این طرح از پنج استان خراسان رضوی، تهران، چهارمحال بختیاری، آذربایجان شرقی و گیلان که بیشترین آمار ریالی اجرای این طرح را دارند بازرسی ویژه‌ای صورت می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز