خبرگزاری کار ایران

دانشجویان نقش بسیار مهمی درحل مشکلات کشور دارند

کد خبر : ۲۳۱۴۶۶

امروز نقش وجایگاه دانشجویان در حل مشکلات جامعه بسیار مهم و موثر است.

استاندار مرکزی گفت: امروز نقش وجایگاه دانشجویان در حل مشکلات جامعه بسیار مهم و موثر است.

به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی که عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه اراک سخن می گفت، ضمن تاکید براین مطلب افزود: مراکز علمی و دانشگاهی در شرایط خاص وحساس کنونی می توانند مسئولان را درحل چالشهای پیش رو یاری دهند وبه حفظ استقلال اقتصادی، علمی و فرهنگی کشور کمک کنند.

وی تصریح کرد: اگر امروز دیپلمات های ما در مذاکرات هسته ای با ۵ + ۱ توانستند با اقتدار از مواضع کشور دفاع کنند نتیجه یاری و کمک دانشجویان و اساتید مراکز علمی و پژوهشی کشور است که با تلاش و برنامه ریزی در راستای دستیابی به دستاوردهای علمی، بستر مناسبی را برای تصمیم گیری و فعالیت فراهم نموده اند.

مقیمی بیان داشت: اگر مقاومت و راهبری جامعه علمی و دانشگاهی ما نبود قطعا نمی توانستیم از شرایط حساس و خاص کنونی عبور کنیم واستقلال و مسیر توسعه کشور را به روشنی ادامه دهیم.

وی با اشاره به نقش بسیار موثر نهضت وجنبش دانشجویی در دوره های زمانی مختلف تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی وهمچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشجویان ما نقش بسیار مهمی درتامین نیازها، بازسازی کشور و حفظ استقلال داشتند.

استاندار مرکزی ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای دانشجودر ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ اظهار داشت: جنبش دانشجویی آزادی خواه و عدالت جو همواره به عنوان کانون اصلی مبارزه با ظلم، تبعیض و فساد در همه دوران های حساس مطرح بوده اند و با آگاهی بخشیدن به جامعه توانستند درشکل گیری و تداوم حرکت عمیق امام خمینی برای شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، نقش برجسته ای داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز