خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار لرستان:

۴۲ درصد مراجعان اداره کار لرستان سازش کردند

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۶۷۰

«در ۹ ماهه امسال پنج هزار و ۳۹۶ دادخواست به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی در سطح استان ارائه شد که این دعاوی در مراجع تشخیص و حل اختلاف رسیدگی شد.»

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: مشاوره تخصصی به کارگران و کارفرمایان لرستانی سبب شد تا حوادثناشی از کار به ۲۸ درصد کاهش یابد.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا «علی آشتاب» گفت: یکی از اهداف اصلی تعاون کار و رفاه اجتماعی مشاوره تخصصی به کارگران و کارفرمایان است که به‌نوعی مانع از بروز حوادثناشی از کارشده است.

وی افزود: نتیجه بارز مشاوره منجر شد که حوادثناشی از کار نسبت سال گذشته ۲۸ درصد کاهش یافت.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی لرستان در رابطه با کاهش حوادثناشی از کار بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان نظام‌مهندسی استان بسته شد تا با مشارکت و بهره‌گیری از توان آن‌ها بتوانیم زمینه کاهش حوادثرا فراهم آوریم.

آشتاب در رابطه با بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی عنوان کرد: در سال ۹۳ اداره کار و رفاه اجتماعی در حفظ بنگاه‌های اقتصادی تعداد هفت هزار و ۸۷۸ بازرسی از کارگاه‌های استان به عمل آورد.

وی اظهار داشت: به‌منظور بسترسازی کاهش شکایات و به‌نوعی عدم مراجعه کارگران و کارفرمایان به اداره کار و تسهیل در شرایط پاسخگویی خط مشاوره تلفنی در همه ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها راه‌اندازی شد که تاکنون هشت هزار و ۹۵۲ مشاوره تلفنی ارائه‌شده است.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: یک تفاهم‌نامه شرکت شهرک صنعتی بسته شد که بر اساس آن کارشناس بازرس کار در شهرک صنعتی مستقر می‌شود تا به سؤالات کارگران و کارفرمایان پاسخ دهد که به‌نوعی مانع مراجعه به این اداره می‌شود.

آشتاب به رفع مشکل واحدهای مشکل‌دار اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۲۲ واحد که به دلیل بدیهی به دستگاه‌های خدمت رسان مانند اداره آب، برق، دارایی، مالیات، شهرداری و بانک‌ها مشکل داشتند تعیین تکلیف شد.

وی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های تعاون کار و رفاه اجتماعی را رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی دانست و گفت: برای صیانت از نیروی انسانی شاغل در بنگاه‌ها و رسیدگی به اختلافات بین کارگران و کارفرمایان اقداماتی انجام شد.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: در ۹ ماهه امسال پنج هزار و ۳۹۶ دادخواست به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی در سطح استان ارائه شد که این دعاوی در مراجع تشخیص و حل اختلاف رسیدگی شد.

آشتاب عنوان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی اداره کار و رفاه اجتماعی حل‌وفصل دعاوی به شکل سازشی است چراکه ایجاد سازش بین کارگر و کارفرما به‌نوعی زمینه بازگشت و همکاری دوباره را فراهم می‌کند.

وی افزود: در لرستان نتیجه سازش‌ها حدود ۴۲ درصد آرا بود در مراجع تشخیص و حل اختلاف به شکل سازشی رسیدگی شد.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: برای رسیدگی به انتقادات، شکایات و پیشنهادت مردم سامانه ۳۰۰۰۲۳۴۸ راه‌اندازی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز