خبرگزاری کار ایران

کارگران شیفت پتروشیمی رازی بیش از ساعات قانونی کار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۱۹۳

«شرکت پیشگامان فن اندیش از پیمانکاران پتروشیمی رازی در منطقه ویژه ماهشهر ساعات موظفی کارگران شیفت واحد نگهداری و تعمیرات را بیش از ساعات کار تعیین شده در قانون کار محاسبه می‌کند.»

منابع کارگری گزارش داده‌اند شرکت پیشگامان فن اندیش از پیمانکاران پتروشیمی رازی در منطقه ویژه ماهشهر ساعات موظفی(معادل ساعات کاری یک ماه) کارگران شیفت واحد نگهداری و تعمیرات را بیش از ساعات کار تعیین شده در قانون کار محاسبه می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیمانکار پتروشیمی رازی ساعات موظفی کارگران شیفت را بسته به تعداد روزهای تعطیل ماه بیش از ۱۸۰ ساعت محاسبه می‌کند که برخلاف ماده ۵۷ قانون کار است. این ماده قانونی می‌گوید ساعات کاری کارگران شیفت در ۴ هفته متوالی نباید از ۱۷۶ ساعت بیشتر باشد.

بر اساس این گزارش، از مجموع ۴۴۵ کارگر شاغل در واحد نگهداری و تعمیرات پتروشیمی رازی حداقل ۱۶۰ کارگر در ساعات شیفت کار می‌کنند. این کارگران ۴ روز صبح کار و ۴ روز شب کار هستند و ۴ روز هم استراحت می‌کنند.

یکی از کارگران در همین رابطه به ایلنا گفت: از سال ۸۳ که پیمانکار سابق سر کار بود تا امروز که شرکت فن اندیش سر کار است ساعات موظفی کارگران شیفت بر اساس ساعت کاری کارگران روزکار محاسبه می‌شود.

او افزود: کارگران روزکار هر روز جز پنج‌شنبه‌ها، جمعه‌ها و روزهای تعطیل سر کارند و ساعات موظفی آن‌ها معادل حاصل ضرب تعداد روزهای کاری یک ماه در ۸/۸ است که معمولا به بالای ۱۸۰ ساعت می‌رسد.

این کارگر ناراضی در ادامه بیان کرد: ما تیر ماه امسال به اداره کار شهرستان ماهشهر شکایت کردیم. اداره کار بر اساس قانون کار حکم داد که ساعات موظفی کارگران شیفت ۱۷۶ ساعت باشد اما پیمانکار بی‌اعتنا به این حکم رویه قبلی خود را ادامه می‌دهد.

او در پایان گفت: در ماه‌هایی که کارگران شیفت به دلیل تعداد کم روزهای تعطیل نمی‌توانند ساعات موظفی خود را پر کنند کسر حقوق می‌خورند و در ماه‌هایی که تعداد روزهای تعطیل زیاد است یا چرخش روز‌ها به گونه‌ای است که کارگران شیفت بیش از ساعات موظفی کار می‌کنند حق اضافه کار کمتری می‌گیرند، بنابراین این کارگران در دو حالت ضرر می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز