خبرگزاری کار ایران

پس از پیشنهاد تغییر قانون کار /

هفده‌تن: به دلیل رویکرد اشتباه کارگران از آنان به عنوان نیرویی ضعیف یاد می‌شود

کد خبر : ۲۱۶۳۳۵

«به دلیل رویکرد اشتباه در نیروی کارگری از آن‌ها به عنوان افرادی ضعیف و بدون قابلیت یاد شده در حالی‌که از قشر با قابلیت و مهم کشور محسوب می‌شوند.»

معاون روابط کار وزارت کار گفت بیش از ۹۰ درصد بنگاه‌های تولیدی کشور را بنگاه‌های کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند که برخی از آن‌ها به دلیل دانش‌بنیان نبودن کارآیی لازم را ندارند و برای تقویت آن‌ها باید برنامه‌ریزی علمی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «حسن هفده‌تن» پیش از ظهر امروز(چهارشنبه ۳۰ مهر) در آیین آغاز به کار اجلاس سه جانبه روابط کار کشور در شیراز گفت: حل مشکلات اساسی اقتصاد کشور با پایان افراط و تفریط و از طریق شاهراه اعتدال‌گرایی میسر است.

او با اشاره به فرصت محدود کشور در شرایط فعلی برای آزمون سعی و خطا در عرصه اقتصاد تاکید کرد: برای ایجاد تحول مرتبط با ساز و کار روابط کار در کشور به برنامه‌ریزی صحیح همراه با رشد جهش‌گونه نیازمندیم.

معاون روابط کار وزارت کار با اشاره به روند رو به نزول اقتصاد کشور در سال‌های گذشته گفت: امروز به برکت تلاش مدیران شاهد بهبود این وضعیت هستیم.

هفده‌تن با تصریح اینکه جهت تعاملات سازنده در کشور به رشد اخلاقی به دور از تبعیض نیازمندیم گفت: به دلیل رویکرد اشتباه در نیروی کارگری از آن‌ها به عنوان افرادی ضعیف و بدون قابلیت یاد شده در حالی‌ که آنان از قشر با قابلیت و مهم کشور محسوب می‌شوند.

به گفته معاون روابط کار وزارت کار، رشد اقتصادی کشور باید از طریق کالاهای نوآوری محور و دانش‌بنیان که قابلیت رقابت در بازارهای جهانی را دارند، انجام و پیگیری شود که هم فرصت شغلی ایجاد شود و هم با رقابتی شدن مزد کارگر به ارزش افزوده و رشد اقتصادی بالایی برسیم.

هفده‌تن فقدان نگاه سیستمی به سرمایه‌های انسانی از ابتدای انقلاب تاکنون را یکی از مهم‌ترین مشکلات آموزشی کشور با وجود منابع فراوان ذکر و تصریح کرد: برگزاری این اجلاس برای ما حکم روز قدر در حوزه روابط کار را دارد.

معاون وزیر کار در پایان گفت: باید ما مدیران متولی کار در کشور میثاق ببنیدیم که سیاست‌ها خود را هم در اجرا و هم برای کارگر و کارفرما ائتلاف‌سازی و اعتمادسازی کنیم تا هر چه سریع‌تر به شاخص‌های پیشرفت اقتصادی نزدیک شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز