خبرگزاری کار ایران

نوربخش از حل مشکل بازنشستگی کارگران «نی‌بر» خبر داد

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۴۰۴

«این کارگران طی روزهای اخیر به خواسته خود رسیدند و دوره‌های ۶ ماهه‌ای که ۹ درصد سرانه درمان را پرداخته‌اند به عنوان سابقه بیمه‌پردازی محاسبه شد.»

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی امروز اعلام کرد مشکل ۲۰ ساله کارگران «نی بر» برای بازنشستگی حل شده است، خبری که ایلنا به طور مستقل قادر به تایید آن نیست.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی روز پنجشنبه(۱۰ مهر) به نقل از «سیدتقی نوربخش» اعلام کرد: کارگران نی بر(که به کار تخصصی بریدن ساقه‌های نی‌شکر اشتغال دارند) عمدتا در دو شرکت کارون و هفت تپه به فعالیت می‌پردازند.

نوربخش گفته است از این پس دوره‌های ۶ ماهه‌ای که ۹ درصد سرانه درمان‌شان پرداخت شده باشد برای این کارگران به عنوان سابقه بیمه‌پردازی محاسبه می‌شود.

مدیرعامل امین اجتماعی دلیل بروز مشکل برای این کارگران را توافقی دانست که حدود ۲۰ سال پیش بین سازمان تامین اجتماعی، وزارت متبوع و دو شرکت کشت و صنعت برقرار شد. براساس این توافق، کارگران نی بر با پرداخت ۹ درصد مربوط به سرانه درمان می‌توانستند علاوه بر۶ ماه اشتغال در کار «نی بری» در ۶ ماهه دیگر سال نیز از مزایای درمانی تامین اجتماعی برخوردار شوند.

وی ادامه داد: با رسیدن کارگران نی بر به سن پیری و مراجعه آنان برای بازنشستگی، این کارگران متوجه شدند که دوره‌های ۶ ماهه‌ای که با پرداخت ۹ درصد حق بیمه از مزایای درمانی برخوردار شده‌اند، به عنوان سابقه بیمه‌پردازی محاسبه نمی‌شود و زمان بازنشستگی آنان به تعویق می‌افتد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، با بیان اینکه طی سال‌های اخیر این افراد برای احیای سوابق مربوطه تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوانی داشته‌اند، اظهار داشت: با توجه به محرومیت این کارگران، برای رفع مشکلات آنان حداکثر مساعدت انجام شد و در ‌‌نهایت این کارگران طی روزهای اخیر به خواسته خود رسیدند و دوره‌های ۶ ماهه‌ای که ۹ درصد سرانه درمان را پرداخته‌اند به عنوان سابقه بیمه‌پردازی محاسبه شد.

منابع کارگری ایلنا در مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر این خبر را تایید می‌کنند اما کارگران نی‌بر مجتمع هفت تپه از ابلاغ این مصوبه ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز