خبرگزاری کار ایران

صبح امروز اتفاق افتاد:

تجمع کارگران «هفت تپه» در اعتراض به عدم دریافت حقوق

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۳۳۳

«تجمع کنندگان که در بخش‌های کشاورزی، مهندسی، تعمیر و نگهداری، مطالعات نیشکر، حسابداری و امور اداری و غیره کار می‌کنند خواستار دریافت حقوق خود در ماه‌های خرداد و تیر هستند.»

صبح امروز(۱۷ مرداد ماه) حدود ۵۰۰ نفر از کارگران نیشکر هفت‌تپه برای دومین بار در ماه جاری در اعتراض به عدم دریافت یک ماه و نیم حقوق دست از کار کشیده و در مقابل ساختمان امور اداری این واحد تولیدی تجمع کردند.

یکی از کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه به ایلنا گفت: تجمع کنندگان که در بخش‌های کشاورزی، مهندسی، تعمیر و نگهداری، مطالعات نیشکر، حسابداری و امور اداری و… کار می‌کنند خواستار دریافت حقوق معوقه ماه‌های خرداد و تیر هستند.

وی با بیان اینکه کارگران مجتمع کشت وصنعت هفت تپه ۵۰ درصد از حقوق خرداد و حقوق کامل تیر ماه را از کارفرما طلب کارند، افزود: علاوه بر حقوق، کارگران مجتمع کشت وصنعت هفت تپه به عدم بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل نیز اعتراض دارند.

او در این زمینه گفت: از سال ۸۳ که طرح طبقه بندی مشاغل در مجتمع کشت وصنعت هفت تپه اجرایی شده است هنوز هیچ بازنگری در افزایش حقوق کارگران انجام نشده است.

به گفته وی، مجتمع کشت و صنعت هفت تپه حدود هزار کارگر دارد که بیش از ۵۰۰ نفر از آنان امروز دست از کار کشیده وفعالیت تولیدی ندارند.

این کارگر همچنین در تشریح سایر مشکلات صنفی کارگران این مجموعه به مسئله پایین آمدن کیفیت محصولات تولیدی در بخش خوراک دام اشاره کرد و گفت: اخیرا یک واحد صنعتی در مشهد که ۵۰ تریلی از «ملاس نیشکر» کشت وصنعت هفت تپه را خریداری کرده بود به دلیل پایین بودن کیفیت، آن را پس فرستاده است. این در حالیست که قرار بود پولی که با فروش این محصول به حساب مجتمع واریز می‌شود خرج پرداخت حقوق کارگران شود.

این کارگر همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مشکلات کارگران فصلی نی بر هفت تپه توضیح داد: مشکلات انفصال بیمه‌ای کارگران فصلی مجتمع کشت وصنعت هفت تپه نیز همچنان به قوت خود باقی است و مرتفع نشده است.

این کارگر با بیان اینکه کارگران با مشکلات‌‌ رها شده‌اند، در خاتمه تصریح کرد: مدیران مجتمع کشت وصنعت هفت تپه به دلیل چند شغله بودن امکان حضور در مجتمع را ندارند.

بی اعتنایی به اعتراض کارگران
در این رابطه آقای «آقایار حسینی» دبیر خانه کارگر استان خوزستان ضمن تایید خبر اعتراض صنفی کارگران نیشکر هفت تپه، دلیل اعتراض این کارگران را بی‌توجه‌ای کارفرمای کارخانه در عملی کردن بخش از مطالبات کارگران دانست.

او گفت: کارگران علاوه بر تعویق حقوق در زمینه بازنگری اجرای طرح طبقه بندی مشاغل خود اعتراض دارند و کارفرما نیز در خصوص مطالبات کارگران بی‌اعتناست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز