خبرگزاری کار ایران

به دنبال تجمع‌های گذشته کارگران در نیروگاه برق دماوند؛

وعده آخر ماه برای حل مشکلات کارگران نیروگاه برق شهدای پاکدشت

کد خبر : ۱۸۶۸۷۵

«خصوصی سازی در نیروگاه به تعدیل نیروهای کارگری با حداقل شرایط مصوب قانون کار منجر شده است / کارفرما برای اعمال خواسته‌های کارگران تا پایان ماه مهلت خواست.»

عضو هیئت مدیره اتحادیه کارگران آب و برق ایران از وعده کارفرما برای حل مطالبات کارگران شرکت مدیریت تولید برق دماوند(شهدای پاکدشت) تا پایان مرداد ماه خبر داد.

«مهدی عقبائی» در همین‌باره به خبرنگار ایلنا گفت: کارگران درخواست پرداخت معوقات حقوقی، تغییرات حکمی ناشی از ارتقای درجه تحصیلی و سختی کار را از کارفرما داشته که با تغییر مدیرعامل و وعده‌های هیئت مدیره مبنی بر حل این مشکلات تاکنون این وعده‌ها محقق نشده است.

لازم به یادآوری است، اعتراضات کارگران از دو سال پیش و به‌دنبال خصوصی‌سازی نیروگاه‌های برق آغاز شده و در سال‌های گذشته نیز با تعدیل نیروهای متخصص در این بخش استمرار داشته است.

عقبائی در ادامه به ملاقات‌اش با وزیر نیرو اشاره کرد و گفت: در دیداری که به‌عنوان نماینده کارگری با چیت‌چیان(وزیر نیرو) داشتیم از نحوه خصوصی‌سازی نیروگاه‌ها و سپردن آن به شرکت‌های پیمانکاری متخصص و نه صاحب سرمایه و همچنین حضور شورای اسلامی کار در نیروگاه‌ها گفتگو شد.

وی با بیان این‌که متأسفانه در پی خصوصی‌سازی ملاک برای واگذاری به شرکت‌های پیمانکاری «پول» و نه «تخصص» بوده است، افزود: این چنین رویکردی تنها به ضرر کارگران متخصص این بخش و تعدیل آنها با حداقل شرایط مصوب قانون کار منجر شده است.

این فعال کارگری در خاتمه عدم فعالیت نهادهای صنفی کارگری نیروگاه به گونه‌ای که بتواند پیگیر حقوق کارگران باشد را یکی دیگر از دلایل نابسامانی وضعیت نیروگاه دماوند دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز