خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان بوشهر خبرداد:

جایگزینی عناوین شغلی کارگران در غیاب نظارت دقیق بازرسان تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۱۶۶

بازرسان تأمین اجتماعی در عناوین شغلی فهرست‌های بیمه شرکت‌های پیمانکاری و صنعتی در حال تولیدی دقت کافی ندارند / این قبیل تخلفات بیمه‌ای آینده کارگران را به خطر می‌اندازد.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان بوشهر اعلام کرد: فهرست‌های بیمه ارسالی توسط کارفرمایان به تأمین اجتماعی نیاز به بررسی بیشتر دارد.

«محمداسماعیل دشمن‌زیاری» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: بازرسان تأمین اجتماعی در عناوین شغلی لیست‌های بیمه بیمه گذاران شرکت‌های پیمانکاری و صنعتی در حال تولید منطقه پارس جنوبی و شهرستان دشتستان دقت کافی ندارند.

این فعال کارگری ادامه داد: با توجه به ماهیت کار کارگران و سخت و زیان‌آور بودن کارها، ‌کارفرمایان به‌دلیل پرداخت حداقل حق بیمه و فرار از مالیات عناوین مشاغل ساده را جایگزین مشاغل واقعی کارگران کرده و این قضیه از چشم بازرسان دور می‌ماند.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان بوشهر تصریح کرد: کارگران از این قضیه اطلاعی نداشته و فقط آنها صرف بیمه بودن را می‌دانند.

دشمن‌زیاری، افزود: این عمل کارفرمایان موجب متضرر شدن صندوق بیمه می‌شود.

وی با بیان این‌که در چند مورد خود شاهد این قبیل تخلفات بیمه‌ای در چند واحد بزرگ صنعتی بوده است، ادامه داد: در اداره برق شهرستان دشتستان کارگر بخش شبکه هوائی با عنوان شغلی برقکار ساده در فهرست بیمه قرار داده شده است و این قبیل تخلفات بیمه‌ای آینده کارگران را به خطر می‌اندازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز