خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتحادیه کارگران پیمانی پالایشگاه آبادان:

پرداخت عیدی کارمندی به کارگران قرارداد مستقیم وزارت نفت

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۵۵

چکیده: اخیرا گزارشاتی از سوی کارگران مبنی بر پرداخت عیدی کارمندی به کارگرانی که با وزارت نفت قرارداد مستقیم امضا کرده‌اند به دست ما رسیده که در صورت وقوع، این پرداخت با قانون مغایرت دارد.

نایب رئیس اتحادیه کارگران پیمانی پالایشگاه آبادان از پرداخت عیدی کارمندی به کارگران قرارداد مستقیم وزارت نفت انتقاد کرد و این رویه را مغایر با قانون دانست.

«سیامک ملک» در این باره به ایلنا گفت: اخیرا گزارشاتی از سوی کارگران مبنی بر پرداخت عیدی کارمندی به کارگرانی که با وزارت نفت قرارداد مستقیم امضا کرده‌اند به دست ما رسیده که در صورت وقوع، این پرداخت با قانون مغایرت دارد.

این فعال صنفی به ذکر مثالی در این خصوص پرداخت و گفت: حدود هزار کارگر در پالایشگاه آبادان و حدود سه هزار کارگر دیگر در شرکت فلات قاره فعالیت دارند که پس از مدت‌ها تلاش صنفی توانسته‌اند از قرارداد پیمانی خلاص شده‌اند و با وزارت نفت قرار داد مستقیم امضاء کرده‌اند، نه تنها هیچ گونه مزایایی به حقوق آنان اضافه نشده بلکه مشمول عیدی کارمندی نیز شده‌اند.

ملک اضافه کرد: عیدی کارمندی ۵۰۳ هزار تومان است در حالی که کف عیدی کارگری ۲ برابر حداقل دستمزد تعیین شده است.

این کارگر پالایشگاه آبادان همچنین اظهار داشت: قرار بود وضعیت کارگرانی که به موجب مصوبهٔ هیئت دولت و با پیگیری‌های فراوان نمایندگان کارگری تبدیل قرارداد شدند بهتر شود که حال بر عکس شده و شرایط برای آن‌ها بد‌تر شده است.

به گفته ملک، مطابق قانون، تمام کارگرانی که تحت شمول قانون کار اشتغال به کار دارند باید بر اساس مصوبه سال ۱۳۷۰ مجلس عیدی و پاداش دریافت کنند.

اشاره نایب رئیس اتحادیه کارگران پیمانی پالایشگاه آبادان به قانون مصوب سال ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی است که تصریح دارد: «کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد، به عنوان عیدی و پاداش بپردازند و مبلغ پرداختی از این بابت به هریک از کارکنان نباید از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند».

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز