خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

کارگران شهرداری‌ها تحت فشار پیمانکاران قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۳۳

چکیده: بعضا دیده می‌شود که پیمانکاران تمام مزایای مربوط به کارگر را از شهرداری‌ها می‌گیرند، اما در شهرداری‌ها ناظرینی وجود دارد که به جای نظارت، متاسفانه مدافع پیمانکار هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: کارگران شهرداری‌ها از محروم‌ترین اقشار جامعه هستند و در اکثر موارد از داشتن حداقل‌های زندگی محروم می‌شوند.

به گزارش ایلنا از مازندران، «علی بابایی کارنامی» با بیان اینکه متاسفانه بعضی از کارگران شهرداری‌ها تحت فشار شرکت‌های پیمانکاری قرار دارند و بسیاری از کارگران شهرداری بیمه نیستند یا حق بیمه آنان پرداخت نشده است گفت: این کارگران حقوقی بسیار پایین‌تر از مصوبه شورای عالی کار دریافت می‌کنند و مزایایی همچون حق اولاد، حق خواربار، حق مسکن، اضافه کاری، حق شب کاری و بسیاری مزایای دیگر را دریافت نمی‌کنند.

وی افزود: بعضا دیده می‌شود که پیمانکاران تمام مزایای مربوط به کارگر را از شهرداری‌ها می‌گیرند، اما در شهرداری‌ها ناظرینی وجود دارد که به جای نظارت، متاسفانه مدافع پیمانکار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تاکید بر تقویت و شکل‌گیری نهاد‌های کارگری در شهرداری‌ها تصریح کرد: یکی از برنامه‌های تدوین شده اداره کل توجه و جدیت بازرسین کار در فضای کسب و کار است.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: ساماندهی کارگران ساختمانی و شکل گیری انجمن‌های صنفی از اولویت‌های دیگر اداره کل در مازندران است که باید توسط شهرداری‌ها به بهترین نحو پیگیری و انجام شود تا کرامت این قشر از کارگران در چهارچوب قانون حفظ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز