خبرگزاری کار ایران

تحصن کارگران پلی اکریل در اعتراض به تعطیلی «اکریلیک ۲» / تصویر

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۳۱

چکیده: کارگران ناراضی بعد از تحصن در مقابل دفتر مدیر عامل به بخش اکریلیک ۲ رفته و تابلوهای الیاف زاینده روز را از سر در این بخش پایین آوردند و پس از وقفه‌ای کوتاه، بار دیگر در مقابل دفتر مدیر عامل کارخانه تحصن کردند که این تحصن همچنان ادامه دارد.

جمعی از کارگران پلی اکریل اصفهان در اعتراض به ادامه سیاست کوچک سازی کارخانه که با وجودنامهٔ فرمانداری شهرستان مبارکهمبنی بر توقف این روند در حال انجام است، بار دیگر در محوطه کارخانه تجمع کردند.

یکی از نمایندگان کارگران با اعلام این خبر به ایلنا گفت: حدود ۴۰۰ کارگر پلی اکریل اصفهان ساعت ۷ صبح امروز(۳۰ در ماه) در مقابل مسجد کارخانه تجمع کرده و بعد از راهپیمایی در محوطه کارخانه به ساختمان اداری رفته و در مقابل دفتر مدیرعامل تحصن کردند.

وی با اشاره به نامهٔ فرمانداری شهرستان مبارکه در تاریخ ۱ دی ماه مبنی بر توقف سیاست کوچک سازی در کارخانه پلی اکریل اصفهان، افزود: سیاست کوچک سازی با گذشت یک ماه از ابلاغ این مصوبه هنوز متوقف نشده است و کارگران نیز به همین دلیل به اعتراض مجدد دست زده‌اند.

وی با اشاره به انتقال بخش «اکریلیک ۲» به شرکت «الیاف زاینده رود» که در مراحل پایانی خود قرار دارد و بر اساس سیاست کوچک سازی کارخانه پلی اکریل اصفهان انجام می‌شود، بیان کرد: کارگران ناراضی بعد از تحصن در مقابل دفتر مدیر عامل به بخش اکریلیک ۲ رفته و تابلوهای الیاف زاینده روز را از سر در این بخش پایین آوردند و پس از وقفه‌ای کوتاه، بار دیگر در مقابل دفتر مدیر عامل کارخانه تحصن کردند که این تحصن همچنان ادامه دارد.

گفتنی است بر اساس سیاست کوچک سازی، بخش‌های مختلف کارخانه پلی اکریل اصفهان به شرکت‌های کوچک تری در حال واگذاری است به طوری که آزمایشگاه به شرکت «نیک آزمون»، نیروگاه به «انرژی گستران»، پلی استر به «پلی استر هشت بهشت»، اکریلیک ۲ به «الیاف زاینده رود»، اسکله سازی به «شرکت خدمات بندری» و خدمات به شرکت «پهن گستر» انتقال پیدا می‌کند.

این نماینده کارگری با اشاره به توقف تولید در بخش اکریلیک ۲ از فردا(۱ بهمن ماه) به دلیل آنچه از سوی کارفرما کمبود مواد اولیه خوانده می‌شود، گفت: به بیش از ۱۸۰ کارگر بخش اکریلیک ۲ گفته شده که از فردا بر سر کارشان حاضر نشوند چرا که به دلیل کمبود مواد اولیه، ادامه تولید امکان پذیر نیست اما وضعیت حقوق این کارگران هنوز روشن نشده است.

وی افزود: مدیرعامل به حراست کارخانه دستور داده که بخش اکریلیک ۲ را پلمپ کنند تا کارگران از فردا نتوانند وارد این بخش شوند در حالی که شنیده شده است مواد اولیه شرکت(اکریلو نیتریل) در بندر ماهشهر وجود دارد.

وی افزود: حتی اگر این موضوع صحت نداشته باشد با رفع بخشی از تحریم‌ها که امروز یا فردا اتفاق می افتد، مشکلات پیش روی ورود مواد اولیه به کشور تسهیل می‌شود و نباید مشکل خاصی باشد.

این نماینده کارگری در پایان اظهار داشت: کارگران معتقدند تعطیلی بخش اکریلیک ۲ به منظور خلوت سازی کارخانه از کارگران معترض، و در ادامهٔ اجرای سیاست کوچک سازی در غیاب کارگران انجام خواهد شد.

[گزارش تصویری ارسال شده توسط کارگران]

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز