خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در تهران انتقاد کرد:

تعطیلی کارگران در هوای آلوده منوط به توافق با کارفرماست

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۹۵

چکیده: «هرچند در قانون کار، شرایط فعالیت‌ کارگران در محیط‌های آلوده و مشاغل سخت و زیان آور مشخص شده است، اما شرایط قانونی در مورد کار کارگران در روزهای آلودگی نامعلوم است / از آنجا که تمامی کارگران و کارمندان به عنوان انسان بطور یکسان در معرض عوارض آلودگی هوا هستند، محروم کردن دولت از مصوبا مربوط به شرایط کار در هوای آلوده نصداق بارز تبعیض در جامعه است.»

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت: به دلیل سکوت قانون کار، هیچ محدودیتی برای فعالیت کارگران در روزهای آلودگی هوا وجود ندارد.

«داوود قادری» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: هر چند در قانون کار، شرایط فعالیت‌ کارگران در محیط‌های آلوده و مشاغل سخت و زیان آور مشخص شده است، اما شرایط قانونی در مورد کار کارگران در روزهای آلودگی نامعلوم است.

وی افزود: به همین دلیل در سالهای اخیر هر بار که میزان آلایندگی هوا بیشتر ازحد مجاز افزایش یافته است دولت به غیر از مشمولان قانون کار با تعطیلی مدارس و اماکن دولتی موافقت کرده است.

این مقام کارگری بابیان اینکه در تمامی این سال‌ها ادامه فعالیت کارگاه‌های مشمول قانون کار در روزهای آلوده به توافق کارگران با کارفرمای واحد تولیدی سپرده شده است، گفت: از آنجا که تمامی کارگران و کارمندان به عنوان انسان بطور یکسان در معرض عوارض آلودگی هوا قرار دارند، محروم کردن کارگران از مصوبات مربوط به شرایط کار در هوای آلوده مصداق بارز تبعیض در جامعه است.

وی افزود: در روزهایی که هوای شهر‌ها بیش از حد آلوده می‌شود، سلامتی کارگران به دلیل حضور در محیطهای آلوده صنعتی بیش از سایر شهروندان در معرض آلودگی هوا قرار می‌گیرد.

این مقام کارگری در خاتمه گفت: با توجه به سکوتی که در قانون کار راجع به شرایط پیش بینی نشده شغلی از جمله آلوده هوا وجود دارد ضروری است تا در بازنگری این قانون به این موضوعات توجه شود تا کارگران به دلیل نبود رویه واحد قانونی و رفتارهای سلیقه‌ای دچار تبعیض نشوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز