خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران فنی داروخانه‌های تبریز انتقاد کرد:

رواج قرارداد غیر مکتوب و استقرار شرایط «استاد - شاگردی» در داروخانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۱۷

چکیده: «هیچ گونه قرارداد کاری در داروخانه های تبریز مکتوب نمی شود زیرا این موضوع عرف نیست و محیط داروخانه ها وضعیت استاد – شاگردی پیدا کرده اند.»

رئیس انجمن صنفی کارگران فنی داروخانه‌های تبریز از حاکم بودن شرایط «استاد – شاگردی» در داروخانه‌ها و عدم انعقاد قرارداد کتبی با کارگران انتقاد کرد.

«موسی جهانگیرزاده» کارگران فنی داروخانه‌ها را قشری تحصیلکرده‌ که مظلوم واقع شده‌اند توصیف کرد و درباره مطالبات صنفی آنا به ایلنا گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل این کارگران، عدم رتبه بندی شغل‌شان در داروخانه‌ها است.

وی در تشریح عدم رتبه بندی شغلی کارگران فنی داروخانه‌ها بیان کرد: از نظر کارفرمایان، کارآموزی که شش ماه در داروخانه مشغول بوده است با کارگری که ۲۵ سال سابقه کار دارد یکسان است.

این فعال صنفی تصریح کرد: البته روشن است از نظر تجربه و دانش فنی، کارگری که ۲۵ سال سابقه کار دارد با کارآموزی که شش ماه کار کرده است قابل قیاس نیست اما کارفرمایان بدلیل آنکه می خواهند هزینه کمتری پرداخت کنند ترجیح می‌دهند به جای کارگر با سابقه، از کارآموزی استفاده کنند که با حقوق کمتر از حداقل قانونی هم تن به کار می‌دهد زیرا برایشان صرفه اقتصادی دارد.

به گفته جهانگیرزاده، هیچ گونه قرارداد کاری در داروخانه‌های تبریز مکتوب نمی‌شود زیرا این موضوع عرف نیست و محیط داروخانه‌ها وضعیت استاد – شاگردی پیدا کرده‌اند.

وی افزود: اداره کار از چنین تخلف مهمی چشم پوشی می‌کند و در شرایطی که شکایتی صورت نگیرد از داروخانه‌ها بازرسی نمی‌کند.

رئیس انجمن صنفی کارگران فنی داروخانه‌های تبریز در پایان اظهار داشت: این نهاد دولتی فقط به شکایات شخصی رسیدگی می‌کند و کارگران فنی داروخانه‌ها قاعدتا هیچگاه شکایت نمی‌کنند زیرا شغل‌شان را از دست می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز