خبرگزاری کار ایران

عضو اتحادیه کارگران بندر امام خبر داد:

اعتراض صنفی کارگران پتروشیمی فجر

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۹۴

چکیده: ‌ «۱۸۰ کارگر پیمانی پتروشیمی فجر(شرکت کارفرما) در اعتراض به عدم دریافت حق سختی کار، کوتاه بودن مدت زمان قرارداد و همچنین ناعادلانه بودن آیین نامه انظباطی شرکت پیمانکاری «رامپکو» دست از کار کشیدند.»

نایب رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی پتروشیمی بندر امام از اعتراض صنفی امروز ۱۸۰ کارگر پیمانکاری پتروشیمی فجر خبر داد.

«عباس رضایی» در این باره به ایلنا گفت: ۱۸۰ کارگر پیمانی پتروشیمی فجر(شرکت کارفرما) با بهره گیری از ماده ۱۴۲ قانون کار که حق تعطیل کار ضمن حضور کارگر در کارگاه و یا کاهش عمدی تولید از سوی کارگران را به رسمیت شناخته است در اعتراض به عدم دریافت حق سختی کار، کوتاه بودن مدت زمان قرارداد و همچنین ناعادلانه بودن آیین نامه انضباطی شرکت پیمانکاری «رامپکو» دست از کار کشیدند.

وی ادامه داد: مدیر عامل پتروشیمی فجر قول داده بود حق سختی کار که معادل ۲۲ درصد مزدپایه است همراه با حقوق مهر ماه به کارگران پرداخت شود اما شرکت پیمانکاری به تعهدش در این خصوص عمل نکرده است.

این فعال کارگری در تشریح دلایل اعتراض کارگران گفت: در حالی که قرارداد شرکت پیمانکاری رامپکو با پتروشیمی فجر ۴ ساله است، قرارداد کارگران ۵ ماهه تنظیم می‌شود.

رضایی تصریح کرد: کمیته انظباطی شرکت پیمانکاری رامپکو بدون حضور نمایندگان کارگران برگزار می‌شود و عجیب‌تر آنکه آیین نامه انظباطی این شرکت توسط سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر در سال ۸۹ تایید شده است.

نایب رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی پتروشیمی بندر امام در پایان با اشاره به طرح مطالبات کارگران در حضور رئیس حراست پتروشیمی فجر اظهار داشت: رئیس حراست مدعی است رئیس اداره کار گفته «بدلیل آنکه نمایندگان کارگران وجهه قانونی ندارند نمی‌توانند در کمیته‌های انظباطی شرکت کنند یا صاحب رای باشند»، در حالی که رئیس اداره کار پیش‌تر در صحبت با نمایندگان کارگران، خلاف این را گفته بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز