خبرگزاری کار ایران

کتاب نظریه‌های رشد ویلیام کرین

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۴۰۸

امکان دانلود کتاب نظریه‌های رشد ویلیام کرین با ترجمه فارسی فراهم شد.

کاربران گرامی، محصول مورد نظر شامل کتاب نظریه‌های رشد ویلیام کرین ترجمه فارسی با کیفیت بسیار بالا است که با فرمت پی دی اف به زبان فارسی در حجم ۷۴۲ صفحه با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

دانلود فایل

بخشی از کتاب:

نظریه های اولیه: پیش گرایی، لاک و روسو

جان لاک و ژان ژاک روسو، دو پیشگام بزرگ روانشناسی کودک بودند. لاک پدر نظریه یادگیری و زیست بوم گرایی بود. وارثان او محققانی چون ایوان پاولوف و بی اف اسکینر بودند. روسو آغازگر سنت رشد در روانشناسی بود. پیروان او عبارت بودند از آرنولد گسل، ماریا مونتسوری، هاینز ورنر و جین پیاژه. هم لاک و هم روسو از دیدگاه های قبلی معروف به پیش گرایی، عزیمتی بنیادی کردند.

کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین ترجمه فارسی

پیش گرایی

به نظر می رسد قرن ها مردم به کودکان به عنوان بزرگسالان مینیاتوری به طور کامل شکل گرفته می نگریستند. تاریخدان فرانسوی، فیلیپ آریس(۱۹۱۴-۱۹۸۴) چگونگی غالب بودن این دیدگاه در قرون وسطی را شرح داد. مثلا نقاشی ها و مجسمه های قرون وسطایی معمولا کودکان و حتی نوزادان تازه به دنیا آمده را با بدن و صورتی بزرگسالانه به تصویر در می آوردند. بچه ها فقط از نظر اندازه متمایز می شدند.  به نظر می رسید که گویی کودکان در قالب بزرگسالان شکل گرفته اند( آریس، ۱۹۶۰).

خرید کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین

در مورد زندگی اجتماعی قرون وسطایی هم آریس به این موضوع اشاره کرد که با کودکان همانند افراد بزرگسال رفتار می شد. وقتی بچه ها به سن ۶ یا ۷ سالگی می رسیدند، معمولا برای شروع کار به عنوان شاگرد به روستای دیگری فرستاده می شدند. آنها نجاری، کشاورزی، خدمتکاری، نخ ریسی و سایر کار های دیگر را یاد می گرفتند. بچه ها به صورت شبانه روزی در خانه رییس زندگی می کردند و اغلب همپای سایر شاگردان که از آنها خیلی بزرگ تر بودند کار می کردند. هیچ کس به سن بچه توجه نمی کرد زیرا کودک وارد دنیای بزرگسالان شده بود. کودک همان لباسی را می پوشید که بزرگسالان بر تن می کردند، همان بازی هایی را انجام می داد که بزرگسالان انجام می دادند و به همان مهمانی ها و جشن هایی می رفت که بزرگسالان می رفتند( آریس ۱۹۶۰). آریس می گوید:" هر کجا که مردم کار می کردند و هر جایی که خود را سرگرم می کردند، حتی در می خانه های بدنام، کودکان نیز با آنها همراه می شدند."

خلاصه کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین

آریس می دانست که افراد با بچه های کوچک تر( که کمتر از ۶ یا ۷ سال دارند) رفتار متفاوتی دارند. مردم نیاز آنها به مراقبت و حفاظت را می دانستند. اما به طور کلی، آریس معتقد بود که مردم نسبت به ویژگی های خاص کودکان بی تفاوت بودند. مثلا هیچ کس به خودش زحمت نداد که در مورد رشد گفتاری نوزاد یا رشد حرکتی کودک تحقیق بکند و زمانی که هنرمندان می خواستند در نقاشی های خود نوزادان را ترسیم کنند، آنها را به صورت بزرگسالانی مینیاتوری به تصویر می کشیدند.

دانلود رایگان کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین

برخی از مورخان نظرات آریس را تغییر دادند. از آنجایی که اسناد مکتوب قرون وسطی پراکنده هستند، به سختی می توان تمام اختلافات را مورد ارزیابی قرار داد اما مورخانی نظیر باربارا هاتاوالت( ۱۹۸۶) و شالامیت شاهر(۱۹۹۰) شواهد کافی را جمع آوری کردند تا نشان دهند آریس گاهی اوقات بزرگ نمایی کرده است. چنین به نظر می آید که اگرچه شاگردی امری عادی تلقی می شد اما همان طور که آریس ادعا کرده امری همگانی نبود و اینکه بچه های ۶ یا ۷ ساله گاهی اوقات وارد محل کار بزرگسالان می شدند خیلی به ندرت تر از آن چیزی است که آریس ادعا می کرده. هنوز هم کودکان ۱۲ ساله مسئولیت های یک فرد بزرگسال را بر عهده داشتند و معتقدم منتقدان آریس بیشتر از اینکه او را رد کنند احراز صلاحیتش کرده اند.

به علاوه، منابع دیگر نشان می دهند تصویری از کودکان که آریس آن را برجسته کرده( اینکه کودکان بزرگسالانی کوچک هستند)، در طول دوران مختلف شایع بوده است. البته این تصویر شاید در نظریه های پیش گرایی در جنین شناسی بسیار مشهود باشد. قرن ها دانشمندان بر این باور بودند که به هنگام بارداری، یک انسان کوچک شکل گرفته یا یک کوتوله در تخمک یا اسپرم کاشته می شود (شکل ۱). آنها معتقد بودند که انسان در همان لحظه حاملگی" شکل می گیرد" و فقط تا زمان تولد به لحاظ اندازه و جثه رشد می کند.

دانلود رایگان خلاصه کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین

شکل ۱: توسط هارتوسکر( ۱۶۹۴) طراحی شده. انسانی که در اسپرم شکل گرفته

پیش گرایی در جنین شناسی  حداقل به قرن پنجم پیش از میلاد باز می گردد و در دوران مختلف در تفکرات علمی یافت می شود. در اواخر قرن هشتم، دیدگاه اغلب دانشمندان پیش گرایانه بود. آنها معترف بودند که هیچ گونه شواهد مستندی مبنی بر شکل گیری یک کوتوله کامل وجود ندارد اما چنین استدلال می کردند که نبود شواهد به دلیل شفاف بودن یا خیلی کوچک بودن این کوتوله است( بالینسکی ۱۹۸۱، نیدهام ۱۹۵۹).

در نگاهی به گذشته دیدگاه" بزرگسالان کوچک" ، میتوانیم به راحتی آن ها را قدیمی و عجیب و غریب بدانیم. اما امروزه، وقتی که از کودکان انتظار داریم در محیط های اجتماعی همانند بزرگسالان بنشینند و وقتی که تصور می کنیم که تفکراتشان همانند ماست، اغلب به همان دیدگاه دچار می شویم. مثلا، به تازگی در صف سوپر مارکت ایستاده بودم که شنیدم مادری که کنارم ایستاده بود کودک نوپای خود را به این دلیل که چند قلم کالایی که دوست داشت در سبد خرید گذاشته بود، سرزنش می کرد، گویی کودک آنقدر بالغ شده که معنی بودجه مواد غذایی را بفهمد. ما در مقابل خود محوری بزرگسالان آسیب پذیر هستیم و تصور می کنیم که کودکان خردسال نیز مانند ما فکر می کنند، حتی اگر نگرش ما مانند گذشته نباشد.( اسوبول ۱۹۵۸).

پی دی اف کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین

در جنین شناسی، پیش گرایی در قرن هجدهم میلادی، هنگامی که تحقیقات میکروسکوپی نشان داد جنین به صورت تدریجی و متوالی رشد می کند، جایگاه خود را از دست داد،. در اندیشه اجتماعی اروپایی ها، پیش گرایی خیلی زود تر ( قرن ۱۶)، و با تغییر دنیای شغلی رو به افول رفته بود.

در طی قرون وسطی، بیشتر مشاغل مانند کشاورزی، نجاری، خدمتکاری، آهنگری و نخ ریسی، به مهارت نیاز داشت اما بزرگسالان بر این باور بودند که کودکان ۶-۷ ساله می توانند حین کار شروع به یادگیری کنند. از این رو، کودکان می توانستند با بزرگسالان همراه شوند. پس از ۱۵۰۰ یا همین حدود، جهان مشاغل نشانه های واضحی از تغییر را نشان داد. با اختراع دستگاه چاپ، رشد تجارت و اقتصاد بازار و افزایش شهر ها و جمعیت شهرها، جهان شغلی به نگاه" یقه سفید ( کارمندی) به خود گرفت. برای بازرگانان، وکلا، بانک داران، خبرنگاران و مقامات دولتی فرصت های جدیدی به وجود آمد، مشاغلی که به خواندن، نوشتن و ریاضی نیاز داشت. اعضای طبقه متوسط اجتماع متوجه شدند که می توانند با فراهم کردن آموزش های آکادمیک مورد نیاز این مشاغل جدید برای فرزندانشان، آینده خانواده  خود را ارتقا دهند. این نیاز جدید به آموزش موجب رشد فوق العاده مدارس در قرن ۱۶ و ۱۷ میلادی در اروپا شد. (کرین ۱۹۹۳).

کتاب نظریه‌های رشد ویلیام کرین

نتیجه این بود که والدین تحصیل کرده که روز به روز بر تعدادشان افزوده می شد( به ویژه در طبقه متوسط اجتماع) دیگر تمایلی نداشتند فرزندان ۶-۷ ساله خود را سر کار بفرستند. والدین از فرزندانشان می خواستند که ابتدا به مدرسه بروند. والدین فرزندانشان را حداقل تا ۱۲ سالگی و تا سنین نوجوانی به مدرسه می فرستادند. از این رو رشد مدارس موقعیت جدیدی را برای کودک فراهم کرد. کودک دیگر کسی نبود که برای دنیای بزرگسالان آماده باشد، بلکه کسی بود که در حالی که تحصیلات گسترده ای را پشت سر می گذاشت مجبور بود از آن دنیا جدا باشد. کودک دیگر بزرگسالی کوچک نبود بلکه بزرگسال آینده بود( آریس ۱۹۶۰).

دانلود رایگان کتاب نظریه‌های روانشناسی رشد ویلیام کرینزیست بوم گرایی لاکی

مقدمه بیوگرافی

همان طور که طبقه متوسط رو به افزایش فرصت های جدید را دنبال می کرد، نظم سنتی فئودالی را به چالش می کشید. طبقه متوسط دیگر جامعه ای را نمی پذیرفت که در آن مکان اجتماعی همه با تولد، از پیش تعیین شده بوده. آنها آینده درخشان تری را دنبال می کردند و امید زیادی به آموزش و پروش برای تحقیق آن داشتند. به همین دلیل به شیوه مدرن زندگی کمک کردند.

اما رژیم فئودالی( ملوک الطوایفی) نمی خواست اقتدار خود را از دست بدهد. او مقررات اقتصادی را وضع کرد و جنگ ایدئولوژیکی را در پیش گرفت. این رژیم طبقه متوسط جدید، بورژوازی، را به ترک خودخواهانه وفاداری، عزت و روش های قدیمی متهم کرد.

دانلود کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین فارسی

در این نبرد ها، افرادی که به دنبال تغییر بودند از روشنفکران قرن هجدهم، مانند دنیس دیدروت و نیکولاس دی کاندوراکت الهام گرفتند. این نویسندگان به این موضوع پرداختند که اگر مردم بتوانند خودشان را از سلطه دولت و کلیسا رها کنند، می توانند آزادانه و دموکراتیک زندگی کنند و علم، تکنولوژی و آموزش می تواند پیشرفت بزرگی را برای همگان به وجود بیاورد. این نویسندگان نیز به نو به خود به شدت از نظریات فیلسوف بریتانیایی قرن ۱۷ ، جان لاک( ۱۶۳۲-۱۷۰۴) تاثیر گرفته اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز