خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در سفر به بندر چابهار:

تجهیزات ترمینال اپراتور هندی در مرحله انتقال به کشور است/ افزایش ۱۸۰ برابری ترانزیت در دوران کرونا

کد خبر : ۹۹۲۹۱۹

معاون وزیر راه وشهرسازی در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از بندر چابهار گفت: پارت اول تجهیزات ترمینال اپراتور هندی تا پیش از سال جاری به بندر می‌رسد. ساخت آن تکمیل شده و در مراحل بارگیری و انتقال است.

به گزارش ایلنا، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یکی از اقدامات بزرگ که در این دولت به بار نشست و مورد بهره برداری قرار گرفت، توسعه چابهار بود، گفت: علیرغم تاثیرکرونا بر اقتصاد جهان، منطقه و بنادر ایران اما چابهار صددرصد رشد داشت.

وی ادامه داد: بندر چابهار در بخش ترانزیت ۱۸۰ برابری افزایش و در صادرات محصولات غیرنفتی ۳۸ درصد رشد را به ثبت رساند.

راستاد با بیان اینکه سه خط لاینری بین چابهار و هندوستان برقرار است که یک عامل مهم برای افزایش ترانزیت به شمار می آید، اظهار داشت: فضای ایجاد شده در این بندر که با رشد همراه بوده است لازم بود که متناسب با روند تقاضا از جهت دسترسی دریایی، زیرساخت هم توسعه پیدا کند. به همین دلیل توسعه پسکرانه ها آغاز و تجهیزات لازم تامین شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت های سایر شقوق حمل و نقل در بندر چابهار گفت:دغدغه اصلی ما این است که همزمان با رشد و توسعه دسترسی دریایی، ظرفیت های پسکرانه ای هم برای ریل، جاده و فرودگاه توسعه پیدا کنند تا با آمادگی موجود این پروسه به بهترین شکل به بهره برداری برسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در افق تعیین شده برای فاز نخست بندر چابهار ظرفیت ۸ میلیون تعیین شده که برای فاز دوم این میزان ۳۰ میلیون تن در نظر گرفته شده است، ادامه داد: ظرفیت های موجود در پسکرانه ها جوابگو نخواهد بود و امروز تصمیم گرفتن بهتر از فردا است زیرا این مسائل در آینده به گلوگاه هایی تبدیل خواهد شد که مشکلاتی را در بنادر از جمله دموراژ به وجود می آورد.

وی با اشاره به تکمیل و بهره برداری از طرح کانتینری در طرح توسعه بندر شهید بهشتی که امروز همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به این بندر انجام می گیرد، گفت: در این سفر ۱۳ پروژه با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی سازمان به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در این شرایط سخت اینکه شاهد رونق حضور بخش خصوصی هستیم، اظهار داشت:امروز شاهد شروع عملیات پروژه هایی با اعتبار ۹۱۴ میلیارد تومان هستیم.

مدیرعامل سازمان بنادر تاکید کرد: پارت اول تجهیزات ترمینال اپراتور هندی تا پیش از سال جاری به بندر می‌رسد. ساخت آن تکمیل شده و در مراحل بارگیری و انتقال است.

وی با بیان اینکه ما در زمینه استفاده حداکثری از 450 میلیارد دلار صندوق توسعه تقریبا همه مناقصات را برای ناوگان دریایی و بندری انجام داده‌ایم، گفت:یکی از مدرن‌ترین پایانه‌های کانتینری و چند منظوره کشور در بندر چابهار داریم که یکی از مدل‌های موفق اجرای بندر محسوب می‌شود.

راستاد ادامه داد: الحاق بندر شهید بهشتی به بندر چابهار یک دستاورد بزرگ است که توانستیم شاهد تعامل بسیار خوبی در این زمینه بین سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی و مناطق آزاد چابهار در قالب یک تفاهمنامه باشیم.

معاون وزیر با اشاره به سیاست توزیع کالا در کشور به خصوص کالاهای اساسی و افزایش سهم آن از طریق بندر چابهار گفت: در این زمینه یکی از پروژه های مهمی که شروع عملیات آن را شاهد خواهیم بود ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی است که پیمانکار آن قرارگاه خاتم الانبیاء است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز